Háromkerekű koncepciót mutat be a Yamaha
A döntően motorkerékpárokkal foglalkozó Yamaha egy háromkerekű autót mutat be a Japan Mobility Show-n, egyelőre koncepció szinten. A Tricera különlegessége, hogy a hátsó kerék külön kormányozható, de a klasszikus autós élmény kedvéért teljesen rögzíthető is.
Ahogy közeledik a Japan Mobility Show nyitódátuma, úgy jelentik be szépen sorban az ázsiai gyártók az újdonságaikat. Természetesen nem csak autógyártók lesznek jelen, például a döntő többségében motorkerékpárokkal és hajómotorokkal foglalkozó Yamaha is elárulta, hogy milyen különlegességekkel készülnek.
A motorok mellett a japánok hidrogénes homokjárót mutatnak például be, de annál érdekesebb egy tanulmány, mely egyesíti a motorozás szabadságát az autózás élményével. Ez a Tricera, mely egy háromkerekű járgány, ami nyugodtan felfogható mondjuk egy modern Morgan Super 3 reinkarnációnak vagy egy kecsesebb Polaris Slingshot átiratnak.
Arról egyelőre nem beszélt a gyártó, hogy a tanulmány milyen meghajtást kap, a vezetést érintő kérdésekre azonban már most választ kaphatunk. A Tricera különlegessége ugyanis, hogy a hátsó kerék az elsőkkel ellentétesen vagy azokkal együtt is kormányozható, így megkönnyítve a manőverezést szűk városi szakaszokon is. Amennyiben viszont a klasszikus autós élményt szeretnénk, úgy rögzíthető is a hátsó kormányzás, azaz ebben az esetben csak az első kerekek lesznek kormányzottak.
Érdekes megoldás még az aktív légterelés is, mely aktiválva kiemeli a két kicsi szélvédő-plexit, az orrészen pedig megnyílik egy légcsatorna. Ezzel az érhető el, hogy akár bukósisak nélkül is vezethető a járgány, hiszen nagyobb sebességnél (amikor normál esetben így a szemünket sem tudnánk nyitva tartani) a légáramlat egyszerűen átbukik az ember feje felett.
Persze, ennek ellenére érdemes inkább a bukósisak mellett dönteni, hiszen borulás esetén nincs igazán védve a vezető és az utas feje. Az ülések oldalán azonban egy védőpanel található, mely oldalirányú ütközések esetén jöhet jól.