Gyári képeken a végleges Renault 5 E-Tech
Ugyan tanulmányként már egyszer megmutatta a Renault az 5-ös modern átiratát, most megmutattak pár részletet a jövőre megjelenő végleges változattal kapcsolatban is. Rengeteg múltba visszautalással találkozhatunk majd.
A Renault komoly múltidézésbe vágott bele a legendás 5-ös felélesztésével, melyet korábban már tanulmányként meg is mutattak a nagyközönségnek. Most azonban már a végleges változat készül gőzerővel, melynek premierjére jövő februárban számíthatunk.
Most el is kezdték a szivárogtatást a gyáriak, először is pár kedvcsináló képecskével, melyek érdekes részletekről rántják le a leplet. Az autó ugyan változik valamennyit a tanulmányhoz képest, de azért elég sok dolgot át is emeltek a gyáriak a végleges változatba.
Először is, ami látványos változás, hogy a fényszórók alakja más lett, egy amolyan könnycsepp jellegű nyúlvány jelent meg az alsó sarkokban. A fényforrásokban egy sötétített rész is megfigyelhető, ami a gyáriak kommunikációja szerint az emberi pupillát jelképezi. A hátsó lámpák is megváltoztak. Maradt az eredeti 5-ösre utaló álló elrendezés ugyan, de a felületét háromdimenziós elemekkel emelték ki a dizájnerek.
Érdekes részlet még a motorháztetőbe épített kijelző, mely töltés közben a töltöttségi szintet jelzi, tele akkumulátornál a LED-es egységek pedig az 5-ös típusjelzését rajzolják ki. A kis képernyő elhelyezése nem véletlen, az ugyanis a klasszikus modell jellegzetes légbeömlőjét jeleníti meg ebben a formában.
A karosszéria teljes egészét ugyan még nem láthatjuk hivatalos képeken, de az is bizonyossá vált most már, hogy a tanulmányon megfigyelhető, R5 Turbo által inspirált kerékjárati ív kiemelések is megmaradnak.
Technikai szinten egyelőre annyit lehet tudni, hogy kétféle akkumulátorral lesz elérhető a kis retro villanyos, azaz a belépő szintet a 40 kWh verzió jelenti majd, míg a drágább kivitel 52 kWh tudással lesz majd felruházva. Az elektromos motorok teljesítménye nem ismert.
Az árazással kapcsolatban annyit árult el eddig csak a gyártó, hogy nagyjából a 25 ezer eurós ársávot lövik majd be, azaz a VW ID.2 vagy a Peugeot E-208 konkurenciájának lesz tekinthető a modell.