GTX néven jönnek a gyárilag felhergelt elektromos Volkswagenek
A Volkswagen a villanyosítás korszakában sem mond le a sportosabb variánsokról. Csak ami eddig GTI volt, az mostantól már GTX lesz. Az első ilyen változat az ID.4 palettájába épül majd be.
A Volkswagen már évtizedek óta kínál alternatívát azoknak a vásárlóknak is, akik a lendületesebb közlekedést részesítik előnyben. Ezeket a modelleket főleg GTI néven ismertük eddig, de az utóbbi években hajtási módtól függően előkerültek a GTD és GTE verziók is. Most egy újabb ilyen elnevezést kell rögzíteniük a fanatikusoknak: a MEB platformra épülő új elektromos ID modellcsalád esetében ezeket a sportos kiviteleket GTX néven találhatjuk majd meg.
Az első fecske az ID.4 lesz, melynek gyárilag hergelt verziójánál az első tengely is kap egy külön elektromos motort, így az eddigi hátsóval számolva már összesen 300 lóerős rendszerteljesítményről beszélhetünk, aminek köszönhetően a családi villanyos már 6,2 másodperc alatt tudja majd megfutni a 100-as sprintet, a végsebességet pedig 180 kilométeres óránkénti tempónál korlátozza le az automatika.
A külső is megkapja a kötelező csinosítást, más a lökhárító kialakítása és a fényforrások rajzolata, illetve élénkebb színekben kérhető az újdonság, de mindezek mellett a tető és a hátsó szárny mindig fekete marad a sportosabb hatás érdekében.
Természetesen a megnövekedett teljesítmény több energiát is igényel, így hiába kerül bele a GTX-be is az elérhető legnagyobb, 77 kWh-s akkumulátor csomag, az eddigi legerősebb egymotoros ID.4 520 kilométeres hatótávjánál valamelyest visszafogottabb adatokkal számolhatnak a felhasználók.
Hivatalos magyar árazás egyelőre nincs, de Németországban picit több mint 50 ezer eurós, azaz 17,5 millió forintos induló árcédulát akasztottak rá a gyáriak.