Autós Hírek

Lesz elektromos RS Audi, ráadásul nem is olyan sokára

Egyre több gyártó eszmél rá arra, hogy az elektromos hajtáslánc be tud férni a legizmosabb palettára is. Most kiderült, hogy az Audi például egy év múlva már kínál tisztán villanyos RS modellt.

 

Az elektromos autózás ugyan még közel sem ütötte ki a nyeregből a hagyományos hajtásláncokat, ám az biztos, hogy a terjedés egyértelmű és kézzel fogható. Most már eljutottunk oda, hogy a teljesítményorientált modellek közé is folyamatosan szivárognak be a villanyosok. Nem csak a dinamizmusok miatt, hanem bizony a szigorú paletta CO2 átlag mérés is megköveteli ezt a lépést. Az Audi sem akar lemaradni, így már idén novemberben bemutatkozik Los Angelesben az első olyan négykarikás, mely csak villanymotort kap, de birtokolhatja az RS jelzést is. Ez lesz az e-tron GT.

Azt már most lehet tudni, hogy a járgány a Porsche Taycan alapjait kapja meg és ahhoz hasonlóan többféle teljesítménnyel lesz kapható. Ott lesz az alap GT, az S GT és az RS GT. Ha a Porsche alapokat vesszük figyelembe, akkor a legdurvább kivitel ebben az esetben is 700 lóerő körüli impozáns teljesítménnyel kerülhet majd a szalonokba.

Kiderült az is, hogy a németek megpróbálkoznak ismét az R8 elektromos változatával. Az idén bemutatásra kerülő autó a gyári kommunikáció szerint erősebb és megfizethetőbb lesz, mint a legutóbbi R8 E-tron, mely a “csupán” 450 lóerős hajtásláncának és a 250 milliós árcédulájának köszönhetően gyakorlatilag kutyának sem kellett 2015-ben.

Nem tisztán elektromos vonatkozás, de az Audi (és úgy összességében a VW csoport) villanyosítás felé elköteleződését jelzi az a bejelentés is, hogy a következő RS4 generáció konnektoros hibrid lesz. Ám erre még több mint két évet kell várni, hiszen jelenleg alig pár hónappal vagyunk a legutóbbi ráncfelvarrás leleplezése után.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button