Ferrari: nagyobb kihívás fejlesztés tekintetében a Purosangue SUV mint az SF90
A Ferrari vezető műszaki igazgatója szerint sokkal nagyobb kihívás a márka első SUV modelljének a megalkotása, mint amit a bonyolult hibrid rendszerrel ellátott SF90 szupersportkocsi kívánt meg.
Egy komoly szupersportkocsi megalkotása nem a legkönnyebb feladat, főleg akkor, ha abba villanyosított hajtást álmodtak meg a döntéshozók. A Ferrari mégis parádésan oldotta meg a feladatot, hiszen az SF90 elkészült, működik és minden téren a legtöbbet hozza ki a témából. Mindezek után gondolhatnánk, hogy egy SUV összedobása már a délutáni levezető gyakorlat az olaszok számára, pedig ez nagyon úgy néz ki, hogy nem így van. Sőt, Michael Leiters, a márka műszaki igazgatója elárulta a Top Gear magazinnak, hogy ez talán a legnehezebb feladat, amivel a Ferrari eddig találkozott működése során.
“Az SF90 is kihívás volt, de a Purosangue SUV teljesen más dimenziót képez nehézségek terén. Ez azt jelenti, hogy teljesen új megközelítésre és tesztelési eljárásokra van szükség, hogy megfelelhessünk az SUV vásárlók igényeinek. De nagyon magabiztos vagyok. Személy szerint én már sok ilyen modellt csináltam, és azt hiszem, megértettük, hogy mi kell ahhoz, hogy SUV és Ferrari is legyen egyszerre az autó. Ha eljön az ideje, meglátod, hogy ez a kettő nem zárja ki egymást!”- hangzott Leiters beszámolója, aki anno még a Porsche SUV palettájának kiépítésében is nagy szerepet játszott.
A Purosangue fejlesztése tehát gőzerővel folyik, ám technikai információkat még nem árultak el róla a gyáriak. Pletyka szinten ugyan felmerült már, hogy a GTC4 Lusso 3,9 literes duplaturbós V8-asát találhatjuk meg majd a gyártó első szabadidő-modelljében, de az új fejlesztésű V6-os hibrid rendszer alkalmazása is ott lebeg még az éterben alternatívaként.
(a képeken az SF90 látható, a Purosangue megjelenése egyelőre ismeretlen)