Fények, csillogás, Bugatti
A Bugatti autómárkát legtöbbször a luxus sportautók atyjaként emlegetjük, hiszen elképesztő erejükkel és kifogásolhatatlan beltéri anyaghasználatukkal ezen kategória csúcsán helyezkednek el. A magas színvonalat mi sem bizonyítja jobban, hogy már nem csak az utastérben találkozhatunk fenséges anyagokkal.
Az arany, amit sokszor a jóléttel azonosítunk, egy kényes és nehezen megmunkálható anyag. Ritkán találkozhatunk vele az autók külsején, többnyire az előbb említett okokból. A Bugatti azonban a Chiron ötletének megszületésekor mindenképp alkalmazni akart aranyat a külsőn. Ez a terv végül meg is valósult a rendkívül friss Bugatti Chiron L’Ebe modellen, amiből 3 darab készül.
Az „EB” (utalva a névadó Ettore Bugatti olasz származású, francia mérnökre) logó, az ikonikus formát birtokló hűtőrács kerete és a Bugatti „makaron” szegélye kap 24 karátos aranybevonatot. Hosszú kísérletezés és mérnöki munka után a Poellath GmbH & Co. KG dolgozói megtalálták azokat az értékeket, amikkel szépen, illetve tartósan az autón maradhat az arany.
Az eljárás nem egyszerű, hiszen a bevonat teljes mértékben kézzel készül, a megalkotása pedig nagyjából 10 órát vesz igénybe a gyáriak közleménye szerint. A korrózió elkerülése érdekében először a nikkel alap kerül felhordásra, majd ezután jöhet az elképesztően vékony, mindösszesen 3-4 mikronos aranyréteg, amit még meg is csiszolnak a tükörhatású felület eléréséhez.
A modellt Ettore Bugatti legidősebb lányáról nevezték el, illetve a látványtervet is az általa rendkívül kedvelt Art Deco stílus alapján alkották meg. A L’Ebe valójában csak vizuális eltérést mutat az eddig megjelent Chiron modellektől, tehát az erőforrás még mindig a híres 8.0L-es, négy turbós W16, ami nem kevesebb mint 1479 lóerőre képes.