______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Felébredt a BMW: létezik a drift

hirdetés

Idestova negyven éve csapatják BMW-kkel szerte a világban a drifterek, talán egy márkához sem köthető jobban ez a hobbi (vagy sport), mint a bajorhoz, mégis el kellett telnie ennyi időnek ahhoz, hogy a BMW felfedezze a potenciált a hatalmas bizniszben.

Még márciusban jelentette be a BMW, hogy történelme során először, hivatalosan is támogat egy driftcsapatot, mégpedig a Red Bull Driftbrotherst. Arról nem szólt a fáma, hogy a világszerte sok, nem egyszer szebb eredményeket elért versenyzők közül miért éppen őket, de már ezen is meglepődött mindenki, aki tudta, milyen volt a márka hozzáállása ehhez a szubkultúrához, amelyben mindenki felfedezte már a vásárlóerőt és az üzletet, a Toyotától a Fordig, a bajorok azonban eddig mereven elhatárolódtak tőle, mintha nem is látnák, hány BMW fut egy-egy bajnokságban és micsoda know-how gyűlt össze az évek alatt e téren a német márkával.

Nincs még mélyen benne ebben a bizniszben a márka, talán ezért is tették meg első, óvatosan tapogatózó lépéseiket inkább a Red Bull-lal, ahelyett, hogy a szubkultúra valamelyik valódi nagyágyújával szerződjenek le. Mindenesetre dicséretes, hogy végre rájöttek: ez a mai világ és 2021-ben bizony követni kell azokat a trendeket, azokat a hullámokat, amelyek a fiatalokat egyszer majd a BMW-szalonokba terelik. És tetszik-e vagy sem, a drift és az extrém sportok ezek az irányok.

hirdetés

A Driftbrothers még márciusban tesztelhetett két előszériás M4-et, aztán a tegnapi nap folyamán az M GmbH ügyvezetője, Markus Flasch szivárogtatott pár dizájntervet, majd ma végre megérkeztek a hivatalos képek és videó is a Driftbrothers autóiról.

A szériamotor egyedi hengerfejet, nagyobb szívócső-befecskendezőket és turbót kapott, így elég durva számokat sikerült hozniuk, bár hivatalos mérés híján kezeljük az ilyesmit fenntartásokkal: 1035 lóerő és 1300 newtonméter a megadott érték.

Akár annyi azonban, akár nem, az biztos, hogy a többi, régimódi és enyhén becsontosodott európai gyártó előtt is jó példával jár a BMW. Gyökeresen meg kell változtatniuk nemcsak a modellpalettájukat, hanem a vásáslóközönséghez való hozzáállást is. Nem elég fiatalosnak és trendinek látszani, annak is kell lenni.

hirdetés

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button