Fapados lett a Civic Type-R a súlycsökkentés jegyében
A Honda a Genfi Autószalonon mutatja be a Civic Type-R Limited Edition szériát, melyben zenét hallgatni nem fogsz és még nyáron is meleged lesz, viszont gyorsabb lehetsz, mint a többi Type-R tulaj.
A Honda minden eddiginél kihegyezettebb, de legfőképpen könnyebb Civic Type-R szériával készül a Genfi Autószalonra. A Limited Edition szériából a nevéhez méltóan összesen 700 darabot készítenek el, melyből csak 100 darabot értékesítenek Európában.
Az ünnepi modell nem a komfort híveit célozza meg magának, hiszen a súlycsökkentés jegyében a gyáriak nem kínálnak hozzá audio rendszert és infotainment kijelzőt, de még a légkondit se keresse, aki befizet magának egy példányra. A mindennapi dugóban araszolást mindezek mellett azért sem kívánja majd vele az ember, mert a hangszigetelést is vékonyabbra cserélték. Ezzel összesen 47 kilót sikerült leadni az összsúlyból, ami 0,1 másodperces előnyt jelent kigyorsításnál, azaz most már csak 5,7 másodperc kell ahhoz, hogy a Type-R elérje a 100-as tempót álló helyzetből.
A futóművet versenypályára hangolták, a kormányzás is közvetlenebb lett, viszont a motorhoz nem nyúltak a gyáriak, így a kétliteres turbós egység továbbra is 320 lóerőt képes leadni 400 Nm nyomaték mellett.