Ez a Citroen nem tudja eldönteni, hogy merre van előre
Bár elsőre tréfának tűnhet, a Citroen tényleg vesz fel megrendeléseket a két egymással ellentétes irányba állított fülkével rendelkező Jumperre. De mi állhat a jelenség mögött? Nem más, mint a költségoptimalizálás.
Láthattunk már számos olyan koncepciót, amikor egy autónak a hátulja is az eleje. Ezeket azonban általában unatkozó magánszemélyek heggesztik össze, nem gyári autókról van szó. Most a Citroen viszont mégis bemutatott egy Jumper (egyes piacokon Relay) kivitelt, amely nem tudja eldönteni, hogy jön, vagy éppen megy.
A két vezetőfülke egymásnak háttal foglal helyet egy rövid kis vázon, ráadásul mind a kettőnek megvan a saját hajtása. Így tényleg oda-vissza is képes közlekedni a járgány, természetesen akkor, ha az éppen használaton kívüli fülkében üresben hagyjuk a váltót. Plató? Az természetesen nincs, ebben az esetben nem is kell.
Mert bizony, nem az történt, hogy valaki ledobta a láncot a franciáknál és megalkotta a legértelmetlenebb Jumper átiratot, hanem valami egészen átgondolt lépés áll a dolog mögött. Egészen pontosan a furcsaságot egy csomagként kell felfogni, ami két fülkét és hajtást tartalmaz, azaz eleve azért rendeli meg valaki, mert neki csak fülke kell valami egyedi felépítmény elé. És bizony, ebben a formában olcsóbb a sztori, mintha két teljes alvázas járgány érkezne meg a megrendelőhöz. Mennyivel? Angliában így 36 ezer fontot kérnek érte, míg a legolcsóbb rendelhető Relay kivitelből majdnem 37 ezer fontba kerül egyetlen darab.
A sztori hátulütője, hogy a hajtásokat nem lehet variálni, azaz a Back to Back szerelvény minden esetben a 2,2 literes BlueHDi dízelt tartalmazza. De abból mindjárt kettőt!