Extrém könnyű és még annál is limitáltabb szériával ünnepel a Shelby
Lassan itt van a Shelby American fennállásának hatvanadik évfordulója, aminek alkalmával a srácok valami nagyot akarnak villantani. Ez lesz minden idők legkönnyebb Cobra modellje, a Diamond széria.
Carroll Shelby aktív versenyzői pályafutása után döntött úgy, hogy megalapítja saját autótervező műhelyét, mely Shelby American néven jött létre 1962 augusztusában. A legendás amerikai sportkocsikat (és főleg brit modellek átiratait) gyártó cég tehát pár hónap múlva ünnepli fennállásának hatvanadik évfordulóját. Van tehát mit ünnepelni, amit nem is vesznek félvállról a teljesítményre kihegyezett járművek mesterei.
Bejelentették ugyanis, hogy készül egy mindösszesen 10 példányos széria Diamond Edition néven, mely nem csak az eddigi egyik legdrágább modelljük lesz, hanem egyben a legkönnyebb is. A karosszéria az 1965-ös Cobra mintájára lett kialakítva, a felépítése pedig teljes mértékben szénszálas-kompozit felhasználásával történt meg a Brothers’ Composite műhelyében. Ennek köszönhető, hogy a karosszéria teljes egészében 40 kilós össztömeggel rendelkezik csupán.
A kasztnit egy egyedi tervezésű alvázhoz párosítják, amelyet a Classic Restorations fejlesztett ki, és amely számos áttervezett felfüggesztési komponenst is tartalmaz. Azt is tudni lehet már, hogy elől és hátul is hatdugattyús Wilwood fékek lesznek felszerelve.
Kell is a fékerő majd, hiszen mindamellett, hogy eszméletlen könnyű lesz a különlegesség, lóerőben most sem szenvednek majd hiányt a vásárlók. A motortérben a Ford Coyote V8-as erőforrás dolgozik majd VMP kompresszorral kiegészítve valamivel több mint 800 lóerős teljesítménnyel.
A Diamond Edition egy darabjáért 1,2 millió dollárt kell majd kifizetnie a szerencsés vásárlónak, aki ezzel egyben a pályanapok egyik sztárja is lehet. Miért? Mert a Shelby hangsúlyozza, hogy a szélsőséges megoldások miatt egyik “gyémánt” sem lesz jogilag alkalmas az utcai használatra.