Európában is gyártana az Xpeng
A kínai Xpeng komoly globális terjeszkedésbe kezdett az elmúlt egy évben, azonban a büntetővám nagyon nem jönne jól ezekhez a tervekhez az európai piacon. Éppen ezért most keresik a lehetőségeket, hogy megvalósulhasson a helyi gyártás.
A kínai autók és márkák gyors terjedésének az egyik legfőbb oka, hogy az állami támogatások és az olcsó munkaerő miatt lényegesen alá tudnak vágni árban a konkurenciának. Pontosan emiatt találta ki az EU a büntetővámot, melynek véglegesítése elméletileg most már bármikor megtörténhet.
Érthető módon, ennek nem örülnek a kínai gyártók, ezért elkezdték kutatni a lehetőségeket, amivel megkerülhető lenne a kivetett extra adó. Ide tartozik az elektromos autókat gyártó Xpeng is, mely kimondottan gyors globális terjeszkedésben van éppen.
A kínai gyártó alelnöke, Brian Gu beszélt a jövőt illető tervekről a Bloomberg magazinnak. Hogyan lehet a legegyszerűbben elkerülni a vámot? Természetesen EU-n belüli gyártással, ám természetesen ennek is vannak plusz költségei, amik megemelhetik az olcsó kínai modellek árát.
“Több lehetőséget vizsgálunk most, kezdve a szerződéses gyártástól a meglévő üzemekkel való együttműködésig, vagy akár új üzemek felépítéséig. Egyelőre csak a kezdeti tervezésnél tartunk”- mondta Gu, aki hozzá tette azt is, hogy nem kisebb célkitűzéssel jönnek Európába, mint hogy ők legyenek a piacvezetők az elektromos szegmensben.
Éppen ezért a modellek fejlesztésénél mindenképpen figyelembe veszik az európai igényeket, melyeknek igyekeznek minél jobban megfelelni. Az alelnök példának hozta fel, hogy az európai vásárlók nagyon kényesek a navigációs rendszerekre, viszont nem érdeklik őket annyira a Kínában kimondottan kedvelt multimédiás funkciók.