Erősebb lett a Ferrari belépő szintű modellje, de ezt nem igazán érzik majd meg a tulajdonosok
Gyakorlatilag még csak két éve van a piacon, mégis modellfrissítésen esett át a Ferrari Portofino. Egy betűvel és 21 lóerővel lett több, mint eddig.
Az új Ferrari tulajdonosok klubjába a legolcsóbb a California utódjával, a Portofinoval bekerülni. Persze, szó sincs filléreskedésről és hanyagságról, hiszen egy csaknem 70 millió forintos autóról beszélünk így is, ráadásul a gyáriak is lelkesen egyengetik a nyitható tetős sportkocsi sorsát. Ez már csak abból is látszik, hogy a bemutatása után két évvel már meg is kapta az első modellfrissítését.
Bizony, egy kis modernizáláson esett át a Portofino, melyet kívülről néhány műanyag elem átrajzolásán lehet igazán tetten érni. A belső tér igazából még ennyit sem sejtet a turpisságból, csupán a kormányra szerelt gombok új dizájnja és az üzemmód kapcsoló ötödik, Race állása lehet árulkodó. Ez utóbbi egyébként minden eddiginél kihegyezettebb és nyersebb használatot tesz lehetővé, természetesen leginkább pályanapokon ajánlja a használatát a gyártó. A változást jelzi még a kocsi hátulján és a műszerfalon is megtalálható modelljelzés, melyen a “Portofino M’ olvasható, tehát egy betűvel és egy szóközzel hosszabb lett a járgány megjelölése!
A leglényegesebb változás a motortérben keresendő. Maradt ugyan az eddig is használt 3,9 literes turbós benzines egység, de némi utóhangolással sikerült még 21 lovacskát hozzácsapni az eddig 599 tagot számláló méneshez. Ez azt is jelenti, hogy most már a “legolcsóbb” Ferrari is 600 lóerő feletti teljesítménnyel bír, viszont ennek csak papíron van fontossága, akár csak az új nyolcsebességes automata váltónak is.
Ezen a teljesítményszinten ugyanis cirka 21 lóerő nem az érezhető kategóriát jelenti. Ez már csak abban is látszik, hogy a különbség jelzése miatt a gyáriak már századmásodperces értéket is megjelöltek a 0-100-as sprint időeredményénél, hogy valamilyen szinten jelezhető legyen a lóerő többlet az adatok között. Egészen pontosan arról van szó, hogy a sportkocsi most már nem 3,5 hanem 3,45 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet.
A Portofino M jövőre kerül a szalonokba és természetesen a magyarországi márkaképviseletnek köszönhetően nálunk is beszerezhető lesz a már korábban említett nagyjából 70 millió forint asztalra tétele után.