Erősebb kivitelben is bemutatkozott a Lancia Ypsilon
A Lancia bemutatta az új elektromos Ypsilon teljesítményre kihegyezett változatát, mellyel egyben visszatért a köztudatba a legendás HF megjelölés is.
A Lancia feléledésének első komolyabb mozzanata volt tavaly az új Ypsilon bemutatása. Persze, közel sem lehet önálló modellnek tekinteni az alapvetően Peugeot alapokkal rendelkező járgányt, de legalább tényleg történt valami az évek óta haldokló gyártó háza táján.
Felpörögtek azóta az események, hiszen sorra jelentik be a nemsokára érkező újdonságokat is, sőt, most az Ypsilon palettáját is kibővítették. Nem mással, mint egy erősebb verzióval, mellyel együtt visszatért a legendás HF megjelölés is.
Persze, az idők változnak, ezért a Lancia nem a hibrid hajtást hegyezte ki jobban, hanem elektromos vonalon alkotta meg a sportos Lancia következő generációját. Ez annyit tesz, hogy az első tengelyt hajtó villanymotor teljesítményét 240 lóerőre növelték, aminek köszönhetően a járgány 5,8 másodperc alatt tudja le a 100-as sprintet.
Mindezek mellett a futóművet is kezelésbe vették, azaz kapott egy újrahangolást és némi szélesítést, illetve ültetést is, hogy az úttartás is sportosabb legyen, ne csak egyenesekben legyen agilis az Ypsilon HF.
Ha nem hoz lázba a villanyos része a dolognak, akkor van egy másik hír is a Lancia Ypsilonnal kapcsolatban. Bemutatkozott ugyanis az R4 specifikációs változat is, mely az 1,2 literes turbós benzines erőforrásra épül. Ebben az esetben 212 lóerőnyi teljesítményről beszélünk, az erőt pedig egy ötsebességes manuális szerkezet juttatja el az első kerekekhez. Természetesen ez egy ízig-vérig versenyautó, azaz ez a konfiguráció az utcai modellekben nem fog megjelenni.