Erősebb és könnyebb lett a McLaren GT utódja
Megérkezett a McLaren GT utódjának szánt GTS, mely nem csak erősebb és könnyebb lett az elődjénél, hanem a mindennapi használhatóságon is javítottak a gyáriak.
A McLaren még 2019-ben mutatta be a nagyobb méretű GT modelljét, mely most négyévnyi pályafutás után el is búcsúzott. Persze, már meg is van az utódmodell, mely GTS néven kerül fel a palettára .
Az újdonság dizájn tekintetében az elődmodell szellemiségét viszi tovább, ám technikai értelemben sikerült emelni a lécen a gyáriaknak. Először is a 4 literes duplaturbós V8-as ebben az esetben 635 lóerő leadására képes, ami 15 lóerőnyi növekedés a GT tudásához mérten. Mindehhez jön még hozzá, hogy a karosszéria kialakításánál még több karbonszálas műanyagot alkalmaztak, aminek köszönhetően 10 kilóval könnyebb is lett az autó, azaz most már 1519 kilónyi önsúlyról beszélhetünk.
Ezzel a specifikációval a GTS 3,1 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebessége pedig 327 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva. Persze, ezek kőkemény sportkocsi adatok, de a gyártó hangsúlyozza, hogy a GTS egy vérbeli mindennapi autó is lehet használattól függően. Éppen ezért, az állítható futóművet továbbgondolták és a komfort program még használhatóbb lett, ráadásul az opciós elsőtengely-megemeléssel a kocsi orra alig 4 másodperc alatt képes kiemelkedni egyetlen gombnyomással annyira, hogy a fekvőrendőrök sem jelentenek többé akadályt.
“Az új GTS a McLaren dinamizmusának, kifinomultságának és praktikumának páratlan egyedét alkotja. Ha egy igazi supersportkocsit akarsz, akkor azt kapod. Ha pihentető utazásra vágysz, azt is megkapod. Csomagokat vinnél magaddal? Vihetsz. A GTS-ben megvan a McLaren versenyautós DNS-e, de mellette többrétegű használhatóságot is kapnak a vásárlók”- mondta el a hivatalos bemutatón Michael Leiters, a márka vezérigazgatója.