Erős konnektoros hibridként is bemutatkozott a Renault Rafale
Az Alpine részleg vette kezelésbe a tavaly bemutatkozott francia kupé SUV modellt. A Rafale hajtását további elektromos motorokkal egészítették ki, így 300 lóerőt és két hajtott tengelyt elérve.
A Renault tavaly mutatta be a kupé-SUV zászlóshajóját. A Rafale vásárlók azonban nem számíthattak összkerék-meghajtásra és konnektoros hibrid változatra. Egészen idáig, most ugyanis az Alpine kezelésbe vette egy kicsit a modellt.
Lényegében az történt, hogy a már meglévő, 1,2 literes benzines erőforrásra épülő 200 lóerős hibrid rendszert kiegészítették egy nagyobb, kívülről tölthető akkumulátorral és két darab (így most már háromról beszélhetünk) elektromos motorral, melyek közül egy kizárólag a hátsó kerekek hajtásáért felel.
Ezzel már 300 lóerőnyi teljesítményről beszélhetünk két hajtott tengellyel, ami sportosabb dinamizmussal ruházza fel az autót. Számokban kifejezve ez annyit tesz, hogy az eddigi 8,9 másodperc helyett már 6,4 is elég a franciának, hogy elérje a 100 kilométeres óránkénti tempót.
Természetesen mindezek mellett teljesen elektromos üzemben is tud működni a járgány. Ebben az esetben a 22 kWh teljesítményű akkumulátor nagyjából 100 kilométeres hatótávot engedélyez. Javítottak a futóművön is a mesterek, ráadásul opciós tételként az adaptív lengéscsillapítást most már kamerák segítségével végezheti el az autó, azaz magától alkalmazkodik az előttünk elhúzódó útszakaszhoz.
Dizájn tekintetében a legfontosabb változás, hogy megjelent a jellegzetes Alpine kék szín a palettán, illetve látványosabb 21 colos felnik kerültek az autóra.