Elkészült a százezredik Xiaomi SU7
Az autóiparban kimondottan új szereplőnek számító Xiaomi elképesztő tempót kezdett el diktálni. A márka vezérigazgatója jelentette be, hogy 230 nap kellett csak ahhoz, hogy elérjék a 100 ezer legyártott SU7-est. Ennek örömére Lei Jun egy olyan képet rakott ki a közösségimédia-felületére, amin úgy jelenik meg, mint a kínai Elon Musk.
A kínai Xiaomi talán az autóipar egyik legfiatalabb gyermeke, mégis úgy tűnik, hogy érdemes lesz odafigyelni rájuk az elkövetkező időszakban. Az első modelljük, az SU7 ugyanis egyre nagyobb sikernek számít, olyannyira, hogy már a Ford vezérigazgatója is kijelentette korábban, hogy ez élete eddigi legjobb autója.
A kínai elektromos sikersztori most új mérföldkőhöz érkezett, elkészült ugyanis a százezredik legyártott példány. Persze, más márkák sokmilliós eredménye mellett ez igencsak eltörpül, de egy apróságot azért nem szabad elfelejteni: a Xiaomi ezt a mérföldkövet kevesebb mint egy év alatt érte el.
A bejelentést maga a vállalat vezérigazgatója lépte meg, ráadásul nem is akárhogy. Lei Jun ugyanis egy olyan fényképet tett fel a közösségimédia-oldalára, amin az látható, ahogyan az üzem padlóján pihen éppen. Ezzel egyértelműen Elon Musk-ra tett utalást, aki gyakran hangoztatta, hogy a Tesla korai időszakában rengetegszer aludt a gyárban, hogy ugyan azokat a körülményeket és nehézségeket élje át, mint a többi ott dolgozó.
Jun tehát mint kínai Elon Musk jelenik meg a fényképen, amihez az alábbi megjegyzést fűzte hozzá: „Sokan arra bíztattak, hogy menjek be a gyárba és húzzam meg a csavarokat én is. Valójában gyakran járok ott. Ma reggel korán érkeztem. Olyan korán jöttem, hogy a műhelyben aludtam egyet. Meglepetésemre, amikor felébredtem, már elkészült a százezredik darab!”.
A Xiaomi-vezér nem sokkal később egy másik kép alatt már magát az eredményt méltatta inkább: „Az SU7 bemutatásától kezdve mindösszesen 230 napba telt, hogy legyártsuk a 100 000. darabot! Mint egy új szereplő az autóiparban, nagyon büszkék vagyunk erre a teljesítményre. Már alig várom az ünnepséget, amivel megünnepeljük ezt a mérföldkövet”.
Hozzá kell tenni, hogy az eredmény kezdő lépésnek gyönyörű, de akárcsak a legtöbb új szereplő az elektromos autók piacán, jelenleg még a Xiaomi is veszteséges és állami támogatásokra szorul. Becslések szerint nagyjából az évi 300-400 ezer legyártott darabszám lesz az, amikor a vállalat elérheti, hogy saját lábra álljon. Ez milyen hamar következhet be? Abból kiindulva, hogy csak október folyamán 20 ezer példányt sikerült értékesíteni az SU7-ből és a hazai és a globális piac egyaránt még csak most kezdte felkapni az autót, valószínűleg nem a nagyon távoli jövőről beszélünk.