Életjelet adott magáról a Lancia, itt az új logó és a formai irányzat
A Lancia a Stellantis égisze alatt új esélyt kapott a feléledésre. Ennek a folyamatnak a kezdő lépése az új márkaarculat kiépítése, melyet most részben le is lepleztek a gyáriak.
Az elmúlt években a Lancia lényegében tetszhalott állapotban vegetált az autóipar tengerén, aztán jött a Stellantis korszak, mely tiszta lapot biztosított az egykoron nagynevű olasz márkának. Persze, a tiszta lap teljes megújulást is jelent, amely folyamatot most meg is kezdték a gyáriak.
A Lancia Design Day keretein belül ugyanis bemutatkozott az új márkaarculat, melynek fontos eleme lesz az új embléma és a teljesen átformált formai irányzat is. Az új logó letisztult megjelenést kapott, melynek fontos eleme az új betűtípus is, ami modern hatást kölcsönöz az amúgy továbbra is felismerhető és jellegzetes grafikának.
Ami ennél is fontosabb, lelepleződött az új formai irányzat is, mely “Pu+Ra Design” néven került bemutatásra. Furcsa megnevezés, de egyből fellelhető benne a logika, ha rájövünk, hogy a Pure (tiszta) és Radical (radikális) szavak összeolvasztásából alkották meg a döntéshozók. Hogy miről is van szó, azt egy szoborral demonstrálták a Lancia szakijai, melyre csak simán “Pu+Ra Zero” jelzővel hivatkoztak a rendezvényen.
A szobor egyértelműen letisztult formákat mutat, mindazonáltal gyökeres változásokat is bemutat, ám ebben a formában még nehéz elképzelni az elkövetkező Ypsilon, Aurelia és Delta generációkat, melyeknek a márka tervei szerint 2024-ben, 2026-ban és 2028-ban kell bemutatkozniuk, ezzel bevezetve a Lancia márkát is az elektromos korszakba hibrid és tisztán villanyos modellekkel egyaránt.
Visszahoznak egy legendás autómárkát, amikor szép lassan elfogy a hagyományos értelemben vett autógyártás, marad az erős infotainment rendszerrel felszerelt közlekedési eszköz, ami nem is biztos, hogy személyes tulajdonba kerül.
Elkezdődött az autózás ismert formájának a lezárása, a “hagyományos” autózás marad a gazdagok és a veteránosok játszótere.