______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Dupla bomba – Egyszerre mutatott be két modellt itthon az Opel

hirdetés

Az Opel hivatalosan az új Frontera generációról rántotta le a leplet a hazai közönség előtt, de aztán előbukkant egy kimondottan nagy meglepetés is. Idő előtt gurult be a Grandland következő generációja is.

 

Az Opel az elmúlt években komoly paletta megújításba kezdett bele. A Stellantis korszak újgenerációs, jellegzetes rostélyos orral megrajzolt modelljei szépen lassan feltöltötték a kínálatot. Persze, voltak még lyukak a felhozatalban, ám most már a gyáriak picit hátra dőlhetnek, a komplett paletta elkészült.

Bemutatkozott ugyanis a hazai közönség előtt is az újjáélesztett Frontera, mely már közel sem azt a terepjárós vonalat képviseli, mint régen, hanem lényegében a Crossland utódjának fogható fel szellemiségben. Méretben azonban egy picit fölé lőtték az újdonságot a gyáriak, a 4,38 méteres hosszúság és az 1,6 méteres magasság ugyanis éppen akkora teret eredményez, hogy a Frontera akár hétüléses elrendezésben is kérhető.

hirdetés

Természetesen ez azt is jelenti, hogy öt üléssel teljesen használható méretű, 450 literes csomagtérrel számolhatunk, a második üléssor ledöntése pedig 1600 literes pakolhatóságot eredményez.

A belső tér látványosan letisztult, játékos formai megoldásokkal nem igazán találkozgatunk, a két kijelző (digitális műszeregység és infotainment) töri csak meg a komoly hangulatot. Előszeretettel használnak a gyáriak matt fekete felületeket, ami sokkal jobb döntés, mint az egykoron nagyon divatos, de ocsmány módon koszolódó lakkozott fekete elemek használata.

hirdetés

Hajtás tekintetében két lehetőségünk van. Vagy mild hibrid vagy teljesen villany. Az előbbi a Stellantis jól megszokott 1,2 literes benzinesére épülő rendszer, az utóbbi pedig kétféle is lehet. A belépő szintet a 44 kWh-s akkumulátorral szerelt 156 lóerős változat jelenti durván 300 kilométeres hatótávval, illetve lesz egy nagyobb, 54 kWh-s változat is, melynél már 400 kilométernyi hatótávot ígér az Opel.

Már önmagában az új Frontera is elég izgalmas jelenség, csak hogy a hazai importőr mert nagyot álmodni és jóval a hivatalos leleplezés előtt elhozta a Grandland következő generációját is. Mit kell erről tudni? Hogy a gyártó abszolút zászlóshajójaként minden tekintetben több, mint eddig volt.

Először is ott van a mérete. Az újdonság a kifutó generációnál 20 centivel hosszabb és 3 centivel magasabb, így már ránézésre is jóval drabálisabb a megjelenése. Ezt csak tovább fokozza a márkaarculatba illő Vizor orrkialakítás, mely természetesen éjszaka világítást is kap, illetve a hátsó kialakítás is elegánsabb lett a hátsó ajtón keresztülfutó, a fényforrásokat vizuálisan összekötő LED csíknak köszönhetően. Opel emblémát itt már ne keressen senki, a márkát betűkkel írják ki. Ja és ezek a betűk is természetesen világítanak!

A belső tér ebben az esetben is letisztult, de mégis más hangulatot alakít ki a látványosan elnyújtott 16 colos infotainment kijelző. Zászlóshajóhoz illően több praktikumról is beszélhetünk a Grandland esetében. Ilyenek például a belső térben kialakított rekeszek, melyek összesen 35 liternyi cuccot képesek elnyelni, illetve az ajtón elhelyezett légbeömlő is funkcionális és hozzájárul a komfortérzethez menet közben.

A Grandland esetében csak annyit lehet tudni egyelőre a hajtásokról, hogy lesz mild hibrid, nagyjából 80 kilométeres hatótávval bíró konnektoros hibrid és természetesen teljesen elektromos is. Utóbbiból ráadásul a Fronterához hasonlóan itt is több lehetőség közül válogathatunk, a legnagyobb akkumulátoros változat (98 kWh) esetében egészen tetszetős 700 kilométeres hatótávval.

Hivatalos magyar árlista egyelőre egyik esetben sincs még, de a Frontera német árazásából kiindulva a kisebbik nóvum esetében nagyjából 10-11 millió forintos induló árra számíthatunk. Ez természetesen nem az elektromos, hanem a mild hibrid kivitelre értendő.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button