Autós Hírek

Háromkerekű koncepciót mutat be a Yamaha

A döntően motorkerékpárokkal foglalkozó Yamaha egy háromkerekű autót mutat be a Japan Mobility Show-n, egyelőre koncepció szinten. A Tricera különlegessége, hogy a hátsó kerék külön kormányozható, de a klasszikus autós élmény kedvéért teljesen rögzíthető is.

 

Ahogy közeledik a Japan Mobility Show nyitódátuma, úgy jelentik be szépen sorban az ázsiai gyártók az újdonságaikat. Természetesen nem csak autógyártók lesznek jelen, például a döntő többségében motorkerékpárokkal és hajómotorokkal foglalkozó Yamaha is elárulta, hogy milyen különlegességekkel készülnek.

A motorok mellett a japánok hidrogénes homokjárót mutatnak például be, de annál érdekesebb egy tanulmány, mely egyesíti a motorozás szabadságát az autózás élményével. Ez a Tricera, mely egy háromkerekű járgány, ami nyugodtan felfogható mondjuk egy modern Morgan Super 3 reinkarnációnak vagy egy kecsesebb Polaris Slingshot átiratnak.

Arról egyelőre nem beszélt a gyártó, hogy a tanulmány milyen meghajtást kap, a vezetést érintő kérdésekre azonban már most választ kaphatunk. A Tricera különlegessége ugyanis, hogy a hátsó kerék az elsőkkel ellentétesen vagy azokkal együtt is kormányozható, így megkönnyítve a manőverezést szűk városi szakaszokon is. Amennyiben viszont a klasszikus autós élményt szeretnénk, úgy rögzíthető is a hátsó kormányzás, azaz ebben az esetben csak az első kerekek lesznek kormányzottak.

Érdekes megoldás még az aktív légterelés is, mely aktiválva kiemeli a két kicsi szélvédő-plexit, az orrészen pedig megnyílik egy légcsatorna. Ezzel az érhető el, hogy akár bukósisak nélkül is vezethető a járgány, hiszen nagyobb sebességnél (amikor normál esetben így a szemünket sem tudnánk nyitva tartani) a légáramlat egyszerűen átbukik az ember feje felett.

Persze, ennek ellenére érdemes inkább a bukósisak mellett dönteni, hiszen borulás esetén nincs igazán védve a vezető és az utas feje. Az ülések oldalán azonban egy védőpanel található, mely oldalirányú ütközések esetén jöhet jól.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button