Bukhatják a konnektoros hibridek a zöld rendszámot
Egy új minisztériumi tervezet szerint a jövőben nem kaphatnának zöld rendszámot a konnektoros hibrid autók, sőt a már kiosztott hatósági jelzéseket is csak a következő műszaki vizsgáig tarthatnák meg a tulajdonosok.
Ahogy arra a Telex egy cikke rávilágított, egy igen érdekes minisztériumi tervezet van kialakulóban, ami drasztikus mértékben érinti a jövőben a hibrid autóval közlekedőket. Ha ugyanis a tervezetet ténylegesen átverik a rendszeren, akkor a jövőben nem kaphatnak majd kedvezményekkel járó zöld rendszámot azok az autósok, akik hibrid járgányokat vásárolnak. Sőt, ami még fontosabb, hogy a már kiosztott megkülönböztetett hatósági jelzéseket is visszavonnák, de persze nem azonnal, hanem csak a soron következő műszaki vizsga alkalmával.
A tervezet alapvetően azért fogalmazódott meg, mert egyre több elemzés mutat rá arra, hogy a konnektoros hibrid autók nem kímélik érezhető mértékben a környezetet, hiszen a legtöbb esetben maximum 100 kilométeres elektromos hatótáv hamar elfogy, ráadásul sok tulajdonos nem is töltögeti fel az autóját rendszeresen, így benzines vagy dízel üzemben közlekednek a legtöbbet. Lemerült akkumulátorral a hibrid-rendszer ráadásul csak plusz súly, ami nem tesz jót a fogyasztásnak és a károsanyag-kibocsátásnak sem. Ezzel szemben a gyártók szeretik hivatalos adatként megjelölni azt a mérési szabványt, ami döntő többségben az elektromos használaton alapul és nem számol döntően azzal a helyzettel, amikor nincs már töltöttség az akkumulátorban.
Persze, nem Magyarországon bukkan fel először a konnektoros hibridek kivezetése a kedvezményes körből. Németország is meglépte például már ezt, aminek köszönhetően idén 41 százalékkal visszaesett az ilyen benzin-elektromos modellek iránti kereslet.
Amennyiben ténylegesen törvény lesz a tervezetből, az a Belügyminisztérium adatai szerint csaknem 33 ezer autóst érint majd, amennyiben beleszámítjuk a hatótáv-növelős Range Extender modelleket is.