BHP Gumi: körmükre néztünk
Új partnerünk a hazai gumiabroncs-piac egyik meghatározó szereplője. Na de vajon megbirkózik a BHP Gumi a nem mindennapi igényekkel is? Ennek jártunk most utána!
Nem titok – hiszen valamelyik SzpíkZone epizódban már volt róla szó -, hogy új partnerrel bővült a Speedzone-portfólió a hazai gumiabroncs-piac egyik legnagyobb spílerével, a BHPgumi-val. Ez nekünk abból a szempontból is jó, hogy végre-valahára végig tudunk vinni olyan ötleteket, gyártani olyan tartalmakat, melyek eddig bele-belefulladtak a saját költségvetésükbe vagy éppen abba, hogy ha meg is szponzorálta volna egy-egy gumigyártó, az nyilván elvárta volna a saját terméke jobb szerepeltetését.
Innen üzenném, hogy ilyen nincs, ezt reklámnak hívják és oda is kell írni, hogy az.
Ezért volt mák és beszéltük meg azt, hogy a BHPgumi lényegében a világ összes márkáját forgalmazza, így nincs részrehajlítási nyomás (milyen finom voltam mi?), menjünk bele ebbe az együttműködésbe. Ráadásul csak akad valami 600+ ezer gumijuk raktáron, így a nyavajgás is elmarad, ami ilyenkor lenni szokott, hogy jajj, azt külföldről küldik meg az ilyen méretben most nincs raktáron, de nézd meg ezt – és következik a finom nyomás a másik márka felé. Na, ez elmarad, király, ennyivel beljebb vagyunk.
Nyilván ha az ember eltölt huszonpár évet és nem vegetatív formában autózik, akkor nagyjából tisztában van azzal, ki kicsoda a piacon. Én is vettem már gumit többször is tőlük, utoljára akkor, amikor normális télit kerestem a hókocsiként használt Subaru Justymra (aka összkerekes Swift). Na, ez nehezebb feladatnak bizonyult, mint gondoltam, mondhatni belecsúsztam szájjal, mint Nikki Ryder a salátauborkába. Kicsi átmérő kellett (13, hogy azért szedje a lábát valamennyire) keskeny (155, mert hóban megyünk) és lehetőleg valamelyik – már bevált – hóautós márka.
Száz szónak is egy a vége, végül a BHPgumi keresőjével túrtam ki a pontos típust, de nem volt elérhető négy darab. Végül felhívtam őket és egyszerűen segítettek összevadászni, leszállították a budaörsi Auchan-nál lévő Marsoba, ahová már úgy érkeztem, hogy fent voltak a szúrófények, bent a pokróc, a gyalogsági ásó és a termosz. A négy régi gumit otthagytam, mentem a dolgomra. Ez volt az emlék róluk. De most annyira nyomták ezt a Covid-kompatibilis, online-rendelős-időpontfoglalós fícsört, hogy megnéztem magamnak. Ne égjünk már be a nézők előtt, hogy hülyeséget mondunk adásban.
Szóval, észrevételek, javaslatok, összefoglaló következik. Kicsit talán grafikus-dizájneri szemmel, ha már sok éven át hasonló dolgokkal foglalkoztam (és érintőlegesen foglalkozom ma is, szabadidőben).
A bhpgumi.hu landing page tiszta és áttekinthető, ami mindenképpen jó, ügyesen reszponzív minden felületen és böngészőben, nem terhel baromságokkal, beúszó- vagy felugró ablakokkal, reklámakciókkal. Nyilván ügyesen lettek elhelyezve a számok, melyek persze impresszívek és nem is baj, hogy ha tudja az ember, hogy az országban 93 helyen tudja átvenni illetve cseréltetni a frissen megrendelt gumikat.
Külön tetszik, hogy a felni-kínálat is elég szép, még ha nem is éppen ez a cég fő profilja. Ügyesen reagáltak a vírusjárványra és egy egyszerű, ám hatékony és kényelmes megoldást választottak, mégpedig az online időpontfoglalást a legközelebbi (vagy tetszőleges) Marso-szervízbe. Ezt kényelmesen összekattintgatja magának az ember, online is fizethet, aztán zöldlámpa-kezicsókolom, lehet befáradni időpontra. A visszajelzésekből – melyeket a SzpíkZone kommentjeiben kaptunk – is sokan jelezték, hogy a kiszállítás gyors (sajnos a kiszállítási díjak emelkedése hazavágta a minden esetben ingyenes kiszállítást, nem tudják már minden márkánál megengedni maguknak), ugyanakkor kellemes meglepetés, hogy az abroncsok árai ugyanott vagy néha alatta maradnak a konkurencia árainál. Szóval nem terhelik rá pluszban még ezt is minden esetben, vagy csak bevállalták a kisebb haszonkulcsot, a végeredmény és a felhasználó szempontjából ez mindegy is, a lényeg, hogy kevés baksisért vagy ingyen viszik és az online időpontfoglalás működik.
És itt azért némi kritikát is megfogalmazok, mert nyilván érthető, hogy csak a náluk vásárolt abroncsok esetében él ez a lehetőség, de ha már egyszer adott ez a lehetőség és büszkék rá, akkor én mindezt bizonyosan feltüntetném a honlapon, méghozzá kiemelt helyen. Ide klikkelve aztán nyilván elvihetné a vásárlót a gumikeresőre, de ez egy fontos selling point lehet, nem kellene eldugni már a gumiválasztás almenüjébe.
A típuskereső jó dolog, de észrevettem (oké, genya voltam és direkt olyan típusokat választottam), hogy azoknál a típusoknál, ahol gyárilag eltér az első-hátsó méret (pl. Aston, Porsche 911) és egyszerre két méretet keresne, ott nemigen ér el találatot a kereső, viszont ha külön-külön keresünk rá, akkor igen. Itt van némi algoritmushiba, de persze ez már csak szőrözés.
Amiért viszont jár a piros pont, az az első, épkézláb ún. intelligens asszisztens, amelyiknél egyszerűen lekérdezhető, hogy az adott méretű/gyártmányú abroncsból mennyi van raktáron.
Mindent összevetve a BHPgumi szolgáltatásaival nincs gond, sőt, az online-foglalás és kontaktmentes szervíz önmagában is remek dolog, csak ki kéne jobban domborítani, hogy tudjanak róla a felhasználók, akik ezen az egyszerűen és logikusan felépített honlapon nem fognak elveszni.
Szerintem this is the beginning of a beautiful friendship, kommenteljétek az észrevételeiteket, kevés olyan cég van idehaza, amelyik nem csak meghallgatja az igényeket, hanem képes azokat átvinni a gyakorlatba is. A BHPgumi ilyen, nyugodt szívvel ajánlom.
Vályi István
Korrekt a weboldal, a kínálat is jó, az árak is kulturáltak. Lehetne még fejlődni a szervízpartnerek tekintetében, GYMS megyében pl. csak Sopronban van. Győri vagyok így ez ugrott. Az se lenne rossz ha legalább a szállítás ingyenes lenne, nem mintha hanyatt esnék tőle, de pl. egy garnitúra 235/40R19-nél férjen már bele :)Ha igazán királyak akarnak lenni akkor a felszerelés is lehetne ingyenes 🙂
A legtöbb gumisnál ez megoldható vagy legalábbis erősen akciósan felszerelik, amennyiben tőlük rendelem. Viszont ha csak odaviszem akkor már ugrott is az esetleges árelőny ami az inline rendelésnél megvolt. Ebbe az irányba lehetne előre menni, ha megoldható.
Hát…vegyes érzéseim vannak.
Úgy megörültem, amikor a mostani hét elején a honlapjukon 1.000 Ft-os kupon mellett ingyenes szállítást hirdettek 4 db gumi vásárlás esetén.
Gyorsan össze is hoztam a rendelést 4 db nyári gumira. De a szállítási költség nem akar eltűnni, így megírtam nekik. A válasz úgy szólt, hogy “Sajnálom a kellemetlenséget. Sajnos nem tudunk ingyenes szállítást biztosítani”. Hát nem is tudom, mit mondjak. Azt, hogy kamu és vásárló megtévesztése? 4.000 Ft szállítási díj nem egy nagy összeg, így hagytam és nem írtam vissza semmit. De azért még mielőtt dícsérjük a céget, inkább nézzen már magába.
Sokkal kisebb vállalkozások úgy állnak hozzá, hogy bevállalják a szállítást, elnézést kérnek és leveszik a hirdetést – hiszen elismerik hogy hibáztak. Egy ilyen volumenú cég mint a BHP erre nem volt képes sajnos…