Bemutatkozott hivatalosan is a Honda Civic új generációja
Minden tekintetben visszafogottabb lett a Honda Civic, azaz a klasszikus külső mellé egyelőre csak régivágású, de átdolgozott motorokat kínálnak.
A Honda hivatalosan is leleplezte a Civic legújabb generációját, mely teljesen más dizájnelvek szerint került megalkotásra, mint amit eddig megszokhattunk a típustól. A külső megjelenés mondhatni, hogy a múltba nyúlik vissza egyszerűségével és visszafogott elemeivel, míg a belső térben az átláthatóságra és a minél nagyobb térérzetre törekedtek a gyáriak.
Ennek értelmében a megszokottnál vékonyabbak az oszlopok, a műszerfal pedig amennyire csak lehet, alacsonyan lett tartva, hogy minél több helyet adjon a szélvédőnek. A középkonzolt természetesen most is az infotainment kijelzője uralja, melyet kiegészít a nem elhanyagolható méretű 10,2 colos digitális műszeregység is. Jó hír viszont, hogy a digitális megoldások mellett azért maradtak szép számban fizikai gombok is a fontosabb funkciók gyors irányításához.
A gyártó nagyon hangsúlyozza, hogy a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége prémium irányba tolódott el, amit az is tovább erősít, hogy a karosszéria nagy szilárdságú acél és alumínium elemekből épül fel, ezáltal az előző generációhoz mérten 8 százalékkal nagyobb torziós szilárdságot értek el, aminek köszönhetően érezhetően masszív felépítést kapunk.
Az új Civic világelsőként alkalmazza mindezek mellett az új első légzsák kialakításokat, melyet úgy terveztek, hogy baleset bekövetkeztekor a lehető legkisebb erőbehatást fejtse ki a fejre. Ennek érdekében a vezető előtt lényegében gigantikus fánkot formáz a “lufi”, az anyósülésen tartózkodó utast pedig egy háromoldalú megoldás (Baseball kesztyű) védi meg a behatásoktól.
Érdekesség, hogy bár erősen a villanyosítás korát éljük, az új Civic egyelőre nem vesz részt ebben a mozgalomban Amerikában. Kezdetben ugyanis a motorpaletta két erőforrásból épül fel a helyi piacon, mind a kettő négyhengeres és benzines, fokozatmentes CVT váltóval kiegészítve. A belépő szintet a 2 literes szívó egység adja, mely 160 lóerőt képes kipréselni magából, a lendületesebb közlekedésre vágyók pedig az 1,5 literes turbós 182 lóerős teljesítményében találhatják meg a számításaikat a Type-R modell megérkezéséig.