______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Belépő szintű rali versenyautóval rukkolt elő a Stellantis

hirdetés

A Stellantis versenyautókkal foglalkozó részlege egy a Peugeot 208-ból kialakított rali versenyautót mutatott be. A 208 Racing fejlesztésénél a megfizethetőség volt az elsődleges szempont, persze úgy, hogy megfeleljenek a homologizációs szabványoknak is.

 

A Peugeot sosem állt távol a ralizás világától és ezt az irányt igyekszik a Stellantis is követni. Most például bemutatták a 208-as alapjain nyugvó versenygépüket, mely nem a legfelsőbb kategóriákat célozza meg, hanem egy megfizethető belépő alternatívát nyújt a sport szerelmeseinek. Az egyszerűen csak 208 Racing néven bemutatott újdonság egészen pontosan azt az FR6 Trophy szériát célozza meg, mely jövőre veszi kezdetét és a francia kupa részeként kerül lebonyolításra.

Ennek értelmében a dizájn sem lett túl agresszív, nincs túlzó szélesítés, nincsenek méretes légbeömlők és a hátsó szárny is versenyautós mércével kimondottan visszafogott kialakítást kapott. A belső térben természetesen a homologizációs szabályozásoknak megfelelő csövezést és üléseket találhatunk, illetve minden el lett távolítva a 208-asból a súly lefaragása érdekében, ami nem kell a versenyzéshez. Bekerült viszont egy speciális, tükröződésmentes műszerfal, mely tartalmazza az olyan kötelező kellékeket, mint például az árammegszakító és a telemetria, illetve bekerült az automatikus tűzoltóberendezés is.

hirdetés

Az autó összsúlya a könnyítéseknek köszönhetően csupán 1040 kiló, így nem is kellett új erőforrást elhelyezni a dinamikus működéshez, elég volt picit átdolgozni a turbós 1,2 literes háromhengeres motort, hogy ütőképes legyen az összkép. A végeredmény 145 lóerő, ami pontosan 45 lovacskával több, mint amit az utcai 208-as tud, de 67-el kevesebb, mint amit a Rally4 kategóriás átirat esetében kapnak a vásárlók. Értelemszerűen viszont a 208 Racing jóval olcsóbb is.

Egészen pontosan 38 900 eurót kérnek érte a gyáriak, amihez hozzájön még némi adó is, de még így is megfizethető alternatívának számít a rali világában. Az első megrendelők várhatóan jövő februárban kaphatják meg az új játékszerüket.

hirdetés
Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button