______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Az európai gyártók nem igazán hisznek a hidrogén hajtásban

hirdetés

A Financial Times cikkje világított rá arra, hogy az európai gyártók nem látják a hidrogén üzemanyagcellás hajtásban a lehetőségeket. A Volkswagen és a Stellantis is bejelentette, hogy nem fejlesztenek ebbe az irányba, marad a tisztán elektromos jövőkép.

Bár az Európai Unió döntéshozói által erőltetett emissziós normák arra késztetik a gyártókat, hogy alternatív meghajtások fejlesztésébe fektessék a pénzüket és egyre inkább háttérbe szorítsák a belsőégésű motorok használatát, az alternatívák száma egyelőre igencsak kevés. Hidrogén vagy teljesen elektromos? A Financial Times felmérése szerint az európai márkák szerint inkább az utóbbi lesz a nyerő, akármennyire is hangsúlyozza egyre több elemző, hogy lényegében hosszú távon zsákutcáról beszélünk.

A VW, a Stellantis, a Mercedes és a BMW egyaránt nem hisz abban jelenleg, hogy érdemes lenne hidrogén üzemanyagcellás irányba fejleszteni, így a vezetők elmondása szerint nem marad más, mint az elektromos vonal.

hirdetés

“Nem fogsz látni semmilyen hidrogénhasználatot az autókban. Nem tudod le- és felskálázni csak úgy az üzemanyagcellát, mint ahogyan azt egy belsőégésű motorral teszed. Ehhez kell még egy 10 kWh-s akkumulátor, még egy elektromos motor és kell az üzemanyag is, amivel a cellát ellátod.”- mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója, majd hozzá tette, hogy a hidrogén magas ára is megsokszorozná az autózás költségét a tisztán villanyoshoz képes. Hasonló véleményen van Carlos Tavares, a Stellantis első embere is, aki nemes egyszerűséggel úgy fogalmazott, hogy azok erőltetik az üzemanyagcellás megoldásokat, akik akkumulátor és EV technológia terén a többiek mögött járnak.

Európában egyedül a Renault lát lehetőséget ebben a hajtási módban, ám ők sem személyautók tekintetében teszik ezt. A franciák alternatív üzemanyagokért felelős vezetője, Philippe Prevel elmondta, hogy a hidrogént használó könnyű haszongépjárművek piacának legalább 30%-át szeretné birtokolni a későbbiekben a gyártó és bizony komoly fejlesztések zajlanak jelenleg is, hogy ez megvalósítható legyen. Ezt a megoldást főleg a 300 kilométeres hatótáv fölötti tehergépjárműveknél használná Prevel, ahol tisztán elektromosan már azért nem lehet megoldani az energia ellátást, mert a gigantikus akkumulátor csomag túl nagy súllyal bír, amit a szállítható teher rovására lehet csak érvényesíteni.

hirdetés
Címkék

Hasonló tartalmak

4 komment

  1. Mert nincs is jövője. A hidrogén ugyanolyan energiahordozó mint a benzin: nagyon sokat kell dolgozni vele mire autóba töltheted, és gyakorlatilag az összes tüzelőanyagcellába kell platina, ami egyrészt drága, másrészt nagyon kevés van belőle ezen a szép bolygón. Űrhajóba még meg lehet indokolni, hiszen a végtermék víz és elektromosság, ami ott fent kimondottan jól jön, de egy autó csak kifolyatja a vizet a kipufogóján. Olcsóbb és egyszerűbb technológiák is vannak ha a zéró emisszió a cél.

  2. Ajánlom Pista videóját két évvel ezelőttről, ami pont ezzel a témával foglalkozik.
    Ebből kiindulva 5-8 év mulva megint el fogja játszani az autóipar ezt az ideges kapkodást, mint most az elektromos meghajtással és akkor a Renault lesz a vakok közt a félszemű

  3. Benizsiraf86 jól mondja. Most lemondanak egy teljesen tiszta technológia megvalósításáról, aztán majd kapkodnak. Mint ahogy eddig is. A fejlesztésbe, kutatásba nagyon sok pénzt kell tenni, ami aztán majd egyszer talán kifizetődik. Mivel a politika és az élet is a tisztább energiát szeretné és az elektromos – akkumulátoros üzem már úgymond be van járatva, így errefelé haladnak. Meg aztán ennek már látható eredménye van, míg a hidrogénhez jelenleg nincs olcsó és jó megoldás, de lehetne, ha komolyan foglalkoznának vele, többen összefogva.

  4. Megint rossz útra szalad Európa.
    Az üzemanyag cellás megoldás fényévekkel jobb a jelenlegi akkut az autókba ötletnél.
    Már 100 éve is lenyomta a kezdetben jobban fejlődő akkumulátoros megoldást a sokkal kezelhetőbb benzinmotor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button