Az 59-es Corvette és az LS7 V8-as esete, avagy brutál Restomod egyenesen Amerikából
A tuning világában többféle irányzat is létezik. Van, aki csak külsőleg módosít, van aki a teljesítményre megy rá. Mások inkább a régebbi vasak modernizálásában látják a lehetőséget, ahogyan azt a Hod Rod Service Company is tette. Itt a légrugós, LS7 motoros 59-es Corvette.
Ha tuningról van szó, akkor a legtöbb embernek azonnal a nagy szárnyak és a hókotrókat megszégyenítő lökhárító alkalmatosságok ugranak be. Pedig ennek a világnak több résztvevője is van. Ilyenek a Restomod építők, azaz azok, akik régi autók formai elemeit vegyítik modern technikai megoldásokkal.
Ennek a vonalnak az egyik jeles képviselője az amerikai Hod Rod Service Company, mely igencsak komoly átiratokkal jelentkezik időközönként. Most például egy 59-es Corvette került terítékre. Persze, nem egy eredeti darab, hiszen annak már lassan megfizethetetlen az értéke a történelme és ritkasága miatt, hanem egy újonnan épített másolatról van szó. Az egyedi vázra kézzel gyártott karosszéria-elemeket erősítettek, így az építésnél kimondottan nagy szabadságot kaptak a készítők.
Ennek is köszönhető, hogy a váz extra merevítéseket és szélesítéseket kapott, a különböző alkatrészek rögzítési pontjait pedig úgy variálták át, hogy a végeredmény kellően modern és használható legyen. Egyedi a kipufogók kivezetése és a karosszériába rejtett, baj esetén azonnal előbukkanó bukócsövezés is.
A felfüggesztés egy 4 lengőkaros rendszer, melyhez légrugós magasságállítás is tartozik. Így az autó kiállításokon akár a porba is ültethető, de ha haladni szeretnénk inkább, akkor mindjárt használható hasmagasságot kapunk.
A belső tér kiképzése is egyedi. Teljesen új a műszerfal és a műszeregység, az indítást pedig nyomógombbal végezhetjük el, akárcsak vészhelyzetben a teljes áramtalanítást is. A pedálok elektromos rásegítést kaptak, a hangzásról pedig az Alpine sztereó-rendszer gondoskodik. Head-Up Display? Van! A MOMO kormány talán annyira nem illik bele a képbe, de legalább egy fekete bőrözéssel ellátott példány került az utastérbe, így kevésbé feltűnő.
Már így is egy kellően egyedi autóról beszélhetünk, de az igazi turpisság a motortérben keresendő. Ide bújt el ugyanis az új LS7-es motor, mely többek között egyedi vezérműtengellyel és kettős levegő-beömlővel van felszerelve. A Hod Rod Service Company arra nem tért ki, hogy az erőforrás így mekkora teljesítmény leadására képes, de azt figyelembe véve, hogy az erőátvitellel a Chevrolet V8-asokhoz tervezett 6L90E váltójának tovább erősített változatát bízták meg, árulkodhat arról, hogy bőven 700 lóerő feletti teljesítményről lehet szó (az alap LS7 motor tud 507 lovacskát).
Az olyan okosságokról sem feledkezhetünk meg, mint a Wilwood fúrt és perforált féktárcsák, melyek elöl 15, hátul 14 hüvelykesek és hatdugattyús féknyergekkel alkotnak egészet. A rozsdamentes acél fékcsövek már csak apróságok, akárcsak a szintén rozsdamentes üzemanyagrendszer, melynek betöltőnyílása a hátsó lámpában található.
Na de hogyan is került most reflektorfénybe ez az autó? Úgy, hogy a január végi Barrett-Jackson árverés egyik sztárjáról van szó. Mennyiért kelhet el? A határ a csillagos ég, hivatalos szakértői értékbecslés jelenleg nem is létezik.