______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Átrajzolja az A8-ról alkotott képet az Audi új tanulmánya

hirdetés

Egyesek szerint semmi köze a most ismert A8 modellekhez, ráadásul az sem biztos, hogy ilyen formában megvalósul, az Audi Grandsphere koncepció alapvetően új szemléletet jelez a négykarikás márkánál.

 

Az Audi a jelenlegi A8 szériával már öt éve a piacon van, így lassan tényleg aktuálissá válik a kérdés, hogy vajon milyen lesz a négykarikások következő zászlóshajója? Az biztos, hogy a Mercedes nagyon odatette magát az elmúlt időszakban, a BMW is nagyszabású tervekkel rukkolt elő, így az Audi sem veheti félvállról a dolgot.

Be is mutattak egy látványos tanulmányt a németek, melyet csak Grandsphere névre kereszteltek a kétajtós luxuskupé Skysphere tanulmány után. Na de ez lesz a következő A8? Akár az is benne lehet a pakliban, de akkor valószínűleg még jópár évig marad a jelenlegi széria.

hirdetés

A Grandsphere ugyanis annyira merész és futurisztikus, hogy az még a Mercedes EQS-en is túltesz. A dizájn nem csak lendületes, hanem lényegében egy négyajtós sportkocsit kell elképzelni a jövőből, ami teljesen ellentmond az eddigi A8 formaterveknek. Szedán, de nem úgy, ahogy eddig hozzászokott az ember.

A belső elrendezés még ennél is merészebb. Ott ugyanis teljesen letisztult, mégis előkelő környezet fogadja az ember. Annyira letisztult, hogy ha akarjuk, akkor még a műszerfal és a kormánykerék sem rondít bele az összképbe.

hirdetés

Ez annak köszönhető, hogy a tanulmány tudja a 4-es szintű önvezetést, amihez már nem kellenek kezelőszervek, így az elől utazók teljesen átadhatják magukat a pihenésnek vagy éppen a munkának. Ezért is az A8-al ellentétben a belső elrendezés a tanulmányban inkább az első ülések kényelmére helyezi a hangsúlyt, hátul csak egy visszafogottabb padot találhatunk. Miért? Mert a jövő sofőrös autójában nem kell külön hely a sofőrnek, az el van rejtve az elektronikában.

Amiből természetesen van elég a koncepcióban, főként azt tekintve, hogy teljesen elektromos a hajtása. Nem is lehetne más. A két erőforrás 700 lóerős rendszerteljesítményre képes, a 120 kWh-s akkumulátor csomag az áramvonalas felépítésnek köszönhetően pedig 750 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Továbbra is kérdéses viszont, hogy vajon tényleg ez lesz-e a következő A8. Erről még a gyáriak sem mertek nyilatkozni, bár Mark Lichte, a gyártó vezető dizájnere a Mercedes S osztály bemutatója után azt mondta korábban, hogy most már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne valami alapvetően újjal álljanak elő, ha versenyben akarnak maradni.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button