______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Alvázvédelem utólag? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Egyértelműen az alvázvédelemről a legjobb az autó újkorában gondoskodni, de nem feltétlenül veszett ötlet később meglépni azt. Most Csik mondja el, milyen lehetőségeink vannak egy 10 éves, még nem veszélyesen korrodált autó esetében. Egyáltalán tényleg az alváz védelme az első lépés?

 

Olvasónk azzal a kérdéssel keresett meg minket, hogy utólag szeretné alvázvédelemmel ellátni az autóját. Egy 10 éves Golf az alany, melynek állapota éppen most kezdene el romlani, de a helyzet még közel sem menthetetlen.

“Kedves Speedzone Csapat!

Egy 2013-as Golf 7 tulajdonosaként egyre inkább motoszkál a fejemben a gondolat, hogy nem ártana az autót utólagos alvázvédelemmel ellátni.
Baj egyelőre nincs; ma lebontottam a kerékjárati burkolatokat, nem rohad az autó sehol, ám itt-ott már látszódnak felületi rozsdafoltok.
Mivel az autót még 1-2 évig szeretném megtartani, majd utána a nagyobb elkérhető összeg reményében rozsdamentesen tovább is adni, úgy gondolom, itt az idő foglalkozni a kérdéssel.
Rengeteg elrettentő példát lehet azonban látni a neten, és ismerősöm sincs, aki ezzel foglalkozna, vagy jó szívvel tudna ajánlani alvázvédelemmel foglalkozó vállalkozást, így abban a reményben kerestelek meg bennetek, hátha ti tudtok majd ajánlani egy olyan helyet, ahol garantáltan minőségi munkát kap az ember a pénzéért!

hirdetés

Előre is nagyon köszönöm, ha időt tudtok szakítani a levelemre.

Üdvözlettel:
Tamás”

Adott tehát a kérdés, ám Csik először is arra tér ki bővebben, hogy milyen lehetőségek vannak egyáltalán és azoknak mik az előnyei-hátrányai.

Szia Tamás!

hirdetés

A legszomorúbb, hogy az autók nem alulról rohadnak, hanem az üregek felől, s onnan még sokkal durvábban. Az autó alsó része – ha nem is szép – sokáig tud úgy rohadni, hogy strukturális probléma nem lesz belőle. Ám az üregekbe mindig bejut a víz (nem lehet lezárni őket, ezt évtizedeken át tanulta az autóipar, mire rájöttek, ki kell nyitni őket), viszont amit egy időben nagyon fontosnak tartottak – az üregvédelmet -, húsz éve egyre inkább elhanyagolják. Tehát az üregekbe bejut a víz, ami magával viszi a port, homokot, ami nem tud kifolyni, a sárréteg pedig megül az üregek alján – vizesen. Onnantól lényegében dunsztolja a lemezek illesztéseit, s az ilyen sokszor egy hét alatt se szárad ki, meleg, száraz garázsban. Erre mondják az okosabbak, hogy az autónak a legrosszabbat az jelenti, ha egy latyakos télen, meleg garázsban tartják – mert a meleg gyorsítja a korróziót, de ki nem szárítja másnapig a kaszni rejtett zugait.

A megoldás az üregvédelem – és ha kedved tartja, lehet rátenni egy szárazjeges, szódás alsó takarítást is, amire nem árt egy rozsdaátalakítás, alapozás és arra a védőrétegek. Az üregvédelem egy új, vagy frissen, új elemekkel kilakatolt autón a legújabb ismeretek szerint viaszos alappal a legjobb (Berner vagy hasonló), de ha már akár csak egyéves az autó, elindul a korrózió, kivétel szinte nincs. Használt autóra, lemezre viszont a spéci üregvédő zsír (amit forrón kell befújni, amikor extrém kúszóképes) vagy nagy kúszóképességű, nagy tapadóképességű, filmszerű anyag kell. Ajánlom figyelmedbe a Mike Sanders és FluidFilm márkák kínálatának tanulmányozását. A festék alkalmatlan (pár éven belül egyszerűen lemállik), a gumis védelem dettó, a kátrány kiszárad, az olaj fél év alatt lefolyik, a fáradt olaj még ráadásul savas is, tehát inkább kárt okoz, mint használ.
Az új autókhoz használandó viasz újrarendezi magát egy meleg nyári napon állva, ha esetleg megreped odabent a bevonat, mellesleg extrém tartós. A használtabb autókba befecskendezendő zsír vagy filmszerű réteg még ügyesebben egységes bevonattá áll össze, kirekesztve a vizet, ám ezek hibája, hogy lassanként az üregek aljára vándorolnak, s újra kell őket fújni (körülbelül ötévente).

Az autód tehát jó eséllyel már most alaposan rohad belülről, de egy üregvédő zsíros, avagy filmes kezelés ezt évekre, évtizedekre extrém mértékben le tudja lassítani. Ahol én csináltattam anno kettőt is, a CVH-nál (kimossák, majd egy hétig szárítják az üregeket, körömkefével lepucolják a sarat, üregtérkép szerint fújnak) 200 ezer forint körüli összegbe kerül most egy ilyen kezelés. De sok hasonló hely van, csak mindig utána kell nézni – kimossák-e az üregeket, kiszárítják-e őket, van-e üregtérképük, modern anyagokat használnak-e, vagy valamilyen cég tolja rajtuk keresztül az esetleg már elavultabb termékeit. Ez mind házi feladat, a márkák, amiket említettem, modernnek számítanak, de lehet, hogy vannak már még újabb technológiák.

Sok sikert!

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button