Alaposan felfrissült a Renault Captur
A Renault Captur jelenlegi generációja is megkapta a kötelező frissítését, amit nem is apróztak el a franciák. Olyan mértékben nyúltak hozzá a modellhez, hogy elölről alig lehet felismerni az eredeti koncepciót.
Az autóiparban általában 8-9 évig tart egy modellciklus, azaz egy adott generáció ennyi ideig található meg a kínálatban. Persze, ez nem jelenti azt, hogy a forma és a tálalás végig változatlan marad, hiszen általában a ciklus felénél alaposabban hozzá szoktak nyúlni a gyártók az autókhoz. Most a Renault is modernizálta a 2019-ben bemutatkozott Captur generációt, ráadásul nem is túl visszafogottan.
A franciák ugyanis felismerték, hogy mostantág megint az élesebb vonalakkal megrajzolt járgányok kezdenek divatba jönni, azaz a gömbölyded formákat kevésbé keresik a vásárlók. Ennek érdekében például dobták a kompakt SUV komplett elejét és a jelenlegi trendekhez igazították.
Elhagyták például az eddig használt, lefelé kanyarodó nappali menetfény kialakítást, az új fényszóró már sokkal szögletesebb és kevesebb benne a formai játék. Ugyan ez a helyzet a hűtőmaszk kialakításával is, azaz nincs alul hullámozva futó díszcsík, hanem az orr komplett kialakítását egyenes vonalak határozzák meg. A lökhárítóból is eltűntek a gömbölyű légbeömlők, hogy helyet adjanak az élesebb és elnyújtottabb dizájnak. Az egyszerűsített Renault embléma már csak hab a tortán.
Ahogy megyünk a hátsó felé, ott ugyan úgy a gömbölyű kialakítást fedezhetjük fel, mint eddig, azaz ehhez a részhez már nem nyúltak hozzá a dizájnerek.
A belső térben a leglátványosabb újdonság a 10,25 colos digitális műszeregység, illetve az eddiginél nagyobb, immáron 10,4 colos infotainment kijelző, mely a felfrissített OpenR operációs rendszert használja már. A modernizálás magába foglalja még az USB-C csatlakozókat, a napszakhoz igazodó hangulatvilágítást, a vezeték nélküli mobiltöltést és az opcionális Harman Kardon hangrendszert is.
A motorpalettán nem változtattak a gyáriak, viszont fontos változás, hogy az eddigi csúcsnak számító RS Line felszereltség helyére egy újat alkottak meg Esprit Alpine néven. Ehhez szürke lökhárítóbetétek, fekete külső díszítőelemek és teljesen egyediek a 19 colos felnik is, melyek csak ehhez a szinthez járnak. Belül többféle textúrából megalkotott szövetülésekkel találkozhatunk, melyet francia zászlókkal és Alpine logókkal díszítettek.
Miért nem bőrözés jár a legmagasabb szinten? Mert a Renault a fenntarthatóság jegyében már nem kínálja ezt a megoldást egy ideje az autóihoz, a vegán bőr pedig kisebb felületeken érvényesül inkább. Az Esprit Alpine különlegessége még a kék varrás, a kék-szürke műszerfal díszítés, illetve az alumínium pedálsor is.