______________________________________________________________
hirdetés
Autós HírekÉv Autója

A Toyota Yaris a 2021-es Év Autója

hirdetés

Internetes közvetítéssel tartották meg idén az Év Autója választás döntőjét, melyen a Toyota Yaris negyedik generációja győzedelmeskedett.

 

Meglehetősen kaotikus közvetítéssel, de végül online adásban lezajlott az Év Autója-döntője a látogatók elől elzárt genfi Palexpo rendezvényközpontból. Izgalmak adódtak bőven, hiszen országonként szemlátomást másfelé hajlott a zsűri keze, ám a végeredmény a Toyota kisautójának, az új Yarisnak kedvezett.

 

hirdetés

A végső sorrend:

Toyota Yaris:                               266 pont

Fiat New 500:                              240 pont

Cupra Formentor:                        239 pont

hirdetés

Volkswagen ID.3.:                       224 pont

Škoda Octavia:                           199 pont

Land Rover Defender:                164 pont

Citroën C4:                                  143 pont

 

Na de vajon hogy vélekedett és szavazott a mi zsűritagunk, Csikós Zsolt? Lássuk szépen összeszedve:

 

Citroen C4 (3 pont)

Belső égésű motorjaival és egy elektromos hajtással a C4 2021 autója. Vedd ehhez az emelt ferdehátú/ültetett crossover-formát (amelyik megállapítás jobban tetszik), az árat meghazudtolóan stílusos belső teret, illetve a különleges rugózást: ez a Citroen joggal került be az Év Autója idei döntősei közé. De a különleges rugózás nem annyira finom, mint a zseniális C5 Aircrossban, a többi újdonságot pedig láttuk már más modellekben.

 

Cupra Formentor (4 pont)

A Formentor épp annyira mellbevágó, mint a Volkswagen-konszern döntése arról, hogy ezekben a nehéz időkben új márkát alapít. Ez itt valószínűleg az eddigi legjobb MQB-alapú autó: lenyűgöző kinézet, kivételes minőségű belső tér, egyszerre sportos és kényelmes rugózás. Létezik belőle dinamikus konnektoros hibrid, aminél a döbbenetes 310 lóerős benzines változat még jobb. És jön belőle öthengeres kivitel is!

 

Fiat New 500 (5 pont)

Négy tételért szokás sokat fizetni manapság: nagy hatótávú elektromos hajtásért, divatosságért, minőségért, méretért. A New 500-as ezekből hármat ad, csak az utolsó tétel hiányzik – de ember, ez itt egy városi autó! 320 kilométeres hatótávolságával, a padlóban elhelyezett akkuival (mekkora öröm vezetni!), egy kabrióváltozattal, illetve egy még egyedibb, bal oldalán egy-, jobb oldalán kétajtós kivitellel, a tudásához képest igen jó árával ez az én győztesem. Egyszerűen imádtam.

 

Land Rover Defender (4 pont)

Ha pedig a pénzügyek és a környezetvédelem nem számítana, akkor ez lenne a győztesem. A formája műremek, a belső tere a jó ízlés és a visszafogott stílus harmóniája. A P400-as verzió szinte sportkocsisan mozog, de az új hathengeres dízelek is csodásak. Aszfaltozott úton közel olyan finoman utazik, mint a régi hidrós Citroenek, de az, ahogy ez a jármű átmegy az akadályokon, új dimenziókat nyit.

 

Skoda Octavia (2 pont)

Egy valódi vásárlók által felállított rangsorban az Octavia feltehetőleg élen végezne a hét döntős autó közül. Ez egy kivételesen korrekt, MQB-platformos autó, bőséges hellyel az utasoknak és csomagoknak, benne a Skoda-féle Simply Clever megoldásokkal (esernyő, szemeteszsák, jégkaparó, ötdudoros italtartó, kampók és hálók). De mindent egybevetve csak egy stílusos és jó autó, különleges nagy újdonságok nélkül.

 

Toyota Yaris (4 pont)

Amellett, hogy a Yaris egy kiváló kiskocsi, amellyel megkapod a Toyotáknál szokásos gondtalan használatot, van neki egy különösen erős hibrid változata is, amely a benzinmotor fordulatát kis fordulaton tartja autópályás használatban is, kevésbé terhelve ezzel az utasokat. Egy ilyen kicsi autónál az ötcsillagos Euro NCAP-értékelés is nagy szó, a középső légzsák pedig teljes újdonság ebben a méretosztályban. Hab a tortán a teljesen őrült GR-változat.

 

Volkswagen ID.3 (3 pont)

Az ID.3 egyike azon ritka villanyautóknak, amelyeknél az életszerű használatban kapott hatótávolság közel marad a gyártó specifikációjához – még télen is. Kevesebb időt is kell vele tölteni a töltő mellett, ráadásul kényelmes, tágas, stílusos is. De egy kicsit túl steril az egész, a fizikai gombok ilyen szintű, mániákus eltávolítása pedig divatjamúlt irányzattá kezd válni. Attól eltekintve, hogy háromféle akkucsomaggal rendelhető meg, túl sok változata sincs.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button