Autós Hírek
A Mazda sem maradhat le
hirdetés
A gyártók egymás után jelentik be az elektrifikációs programjaikat, néha figyelmen kívül hagyva a háttér és az elektromos töltő hálózat fejlődését. Most a Mazda is ráerősít a trendre.
A Mazda sajátos, de nagyon racionális módon közelíti meg az elektromos autózást, az MX30-as elektromos modelljüket mi is teszteltük a Speedzone youtube csatornáján ( https://www.youtube.com/watch?v=RdzuPywNoGE ).
Azonban a gyártók egyre másra jelentik be a teljes átállást, és a belső égésű motorok teljes kihalását prognosztizálják. A Mazda azért nem megy ennyire előre, csak bejelentette, hogy 2030-ra termékpalettájának negyede már teljesen elektromos hajtású jármű lesz, a maradék modellek pedig bizonyos mértékben elektromos modellek lesznek. A bizonyos mérték nyilvánvalóan a hibrid és mild hibrid technológiát takarja, amelyet már most is alkalmaz néhány Skyactiv technológiával gyártott benzinmotoros modelljében.
Azonban a gyártók egyre másra jelentik be a teljes átállást, és a belső égésű motorok teljes kihalását prognosztizálják. A Mazda azért nem megy ennyire előre, csak bejelentette, hogy 2030-ra termékpalettájának negyede már teljesen elektromos hajtású jármű lesz, a maradék modellek pedig bizonyos mértékben elektromos modellek lesznek. A bizonyos mérték nyilvánvalóan a hibrid és mild hibrid technológiát takarja, amelyet már most is alkalmaz néhány Skyactiv technológiával gyártott benzinmotoros modelljében.
A Mazda továbbra is lát fantáziát a Wankel motorban és a tervek között szerepel a Wankel motor integrálása a hibrid jármű platformba. A forgódugattyús motor nem közvetlenül az autót hajtaná, hanem az elektromos áram előállításában, az akkumulátorok töltésében lenne szerepe. Állandó fordulaton, folyamatos üzemben a Wankel motor jó hatásfokkal és alacsony károsanyag emisszióval tudna működni a tervek szerint.
hirdetés