A Mazda lett a legjobb márka a Consumer Reports felmérése alapján
Az amerikai Consumer Reports felmérése világított rá arra, hogy jelenleg több szempont szerint értékelve a Mazda a legjobb márka a piacon. Szigorú, a gyártók befolyását kizáró rendszerben teljesített parádésan a japán gyártó.
Ha létezik független és megbízható felmérés, akkor az amerikai Consumer Reports mindenképpen annak számít. Az 1936 óta működő szervezet ugyanis azzal szerzett magának hírnevet, hogy nem engedik a gyártókat belefolyni a termékértékelési folyamatokba, a szervezet költségvetését ugyanis teljes egészében a 6 millió tag és intézményi partner hozzájárulása és adománya finanszírozza. Ez az a szervezet, mely minden évben felállít egy listát arról, hogy melyek a legjobb márkák a piacon.
Az értékelés több részből tevődik össze. Először is közúti tesztelésnek vetnek alá autókat, ám fontos, hogy nem tesztautókat használnak erre (ezzel is elérve, hogy ne befolyásolja a teszteredményeket a gyártó), hanem a szervezet költségvetéséből megvásárolnak szalonban autókat, amiket aztán használnak. Csak tavaly több mint 2 millió dollár értékben vásárolt erre a célra járműveket a Consumer Reports. Természetesen ezzel lehetőségük adódik arra is, hogy hosszabb használattal megvizsgálják az autók tartósságát és a megbízhatóságát, ami szintén sokat nyom a latba a végső értékelésnél.
Mindezek mellett az értékelésben figyelembe veszik a törésteszt eredményeket is, illetve külön értékelést kapnak az alapfelszereltséggel járó biztonsági megoldások is.
Mindennél fontosabb viszont a felhasználók visszajelzése. A Consumer Reports ezért minden évben tulajdonosok millióit kérdezi meg, hogy mennyire elégedettek az autójukkal, illetve ha megint vásárlásra adnák a fejüket, akkor megmaradnának-e az adott márkánál, vagy inkább váltanának. Minél magasabb az újravásárlási hajlandóság, annál magasabb lesz a végső pontszám.
Látható tehát, hogy a szervezet tényleg igyekszik független és megbízható eredményt biztosítani, ezért is nagy szó, ha egy bizonyos márka elsőséget szerez az általuk felállított rangsorban. A 2020-as évet tekintve pedig a Mazda lett a legjobb márka, ezzel három helyet is javítva a 2019-es eredményhez képest, nem mellesleg pedig maga mögé utasítva a BMW-t, a Subarut, a Porschét és a Hondát.
„A Mazda olyan autókat dob piacra, melyre vágynak az emberek, így általában jól teljesít a felmérésben” – kommentálta a hirosimai márka győzelmét Jake Fischer, a Consumer Reports autóipari tesztigazgatója.