A Hyundai, a Ford és a Toyota is rábólintott a hibrid WRC szabályozásokra
Először 2019-ben merült fel annak a lehetősége, hogy hibrid hajtásláncokra épül majd a WRC rali világbajnokság, most viszont már tudni lehet, hogy 2022-ben életbe is lép az új irányvonal. A Ford, a Hyundai és a Toyota is jelezte már, hogy számukra rendben van így a dolog.
A hibrid és elektromos technológiák terjedése nem csak az utcai autókra van nagy hatással, hanem bizony a motorsportokban is egyre hangsúlyosabban van jelen. Ez természetesen teljesen logikus, hiszen a nagyobb gyártók már évtizedek óta a versenyzés világában nyert tapasztalatokra építik az utcai technológiák fejlesztését is, a két világ (utcai és verseny) egymástól eltávolodása ezért nem lenne kifizetődő a résztvevők számára.
Talán ezért sem jelent gondot a Toyota, a Ford és a Hyundai számára, hogy 2022-ben már az új szabályozások szerint hibrid modellekre épül majd a WRC kategória. Egészen pontosan arról van szó, hogy az 1,6 literes turbós erőforrásokat kell majd egy 134 lóerős villanymotorral kiegészíteni, amivel jelen esetben nem a teljesítmény növelése a cél, hanem a károsanyag kibocsátás visszaszorítása.
“Nem túlzás azt állítani, hogy a WRC kategóriájában a fenntartható hibrid technológia bevezetése a sport történetének egyik legnagyobb mérföldköve. Ez ilyen progresszív előrelépés egybevág azzal, hogy a bajnokság 50 éves jubileumát ünnepli a következő szezonban. Az FIA és a gyártók mellett a WRC is teljes mértékben elkötelezett a zöldebb autók bevezetése mellett. A hibrid hajtáslánc az autóipar szerves részét képezi már, ahogy a világ egy fenntarthatóbb jövő felé halad. Elengedhetetlen, hogy a WRC igazodjon ehhez az evolúcióhoz.”- mondta Jona Siebel, a WRC Promoter GMBH ügyvezető igazgatója.
A három említett gyártó ugyan egyöntetűen áll ki a hibridesítés mellett, ám egyelőre csak a Hyundai nevezte meg, hogy melyik modellre építik fel a hibrid WRC versenyautójukat. Ez bizony egy i20 N átirat lesz, értelemszerűen teljesen homológ felépítéssel.