750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő újdonsága
A DS egy álcázott prototípusról készült képekkel kezdte el a következő elektromos modelljének a leleplezését. Még hivatalosan nincs típusnév társítva a kocsihoz, de a matricázása már most büszkén hirdeti a 750 kilométeres villanyos hatótávot.
A DS egy teljesen új modell beharangozását kezdte meg a napokban, első körben néhány képpel egy álcázott, de mégis beszédes prototípusról. Egyelőre típusnevet nem párosítottak a sztorihoz, de jó eséllyel a korábban már beígért DS8-ról van szó, mely a DS7 SUV és a DS9 szedán közötti űrt hivatott majd kitölteni.
A gyártó elárulta, hogy az elektromos jármű tervezésénél az aerodinamika volt a fő szempont. A lendületes tetővonal, az aktív légbeömlők az első lökhárítón, az alacsony motorháztető és a légterelők formája mind hozzájárulnak a 0,24-es légellenállási együtthatóhoz. Az orr hűtőrács-imitáció nélküli kialakítást kapott, agresszív „DS Pixel Vision” fényszórókkal, amelyek függőleges nappali fényekkel lettek feldobva. Ez a dizájn visszaköszön a hátsó LED-es lámpák esetében is.
Az álcázás kialakítása közel sem véletlen, hiszen az arany és fekete grafikák a DS Formula E versenyautójának festését idézik, illetve megjelenik a kocsi oldalán egy szám is. A 750 pedig nem másra, mint az egy töltéssel megtehető hatótávra utal, kilométerben megadva.
A DS korábban már elárulta, hogy az új elektromos modellt az STLA Medium platformra építik, amely a Peugeot 3008/5008 és Opel Grandland modellek alapját képezi, és a Citroën C5 Aircross, valamint a DS7 utódjai is ezen az architektúrán fognak alapulni. Annak ellenére, hogy a szóban forgó modell ugyanazt a 98 kWh-s akkumulátorcsomagot használja, mint a Peugeot E-3008, a DS elektromos crossovere 50 kilométerrel többet tud majd megtenni egy töltéssel az alacsony légellenállási tényezőjének köszönhetően.
Bár egyelőre csak tisztán elektromos variánsról van szó, közel sem biztos, hogy az újdonság nem lehet érdekes majd a belsőégésű motoros autókat előnyben létesítők számára. Az STLA Medium platform ugyanis támogatja a hibrid eshetőségeket is, így nagy átgondolatlanság lenne csak egy igencsak vékony vásárlói réteget megszólítani a típussal.