2022-ben már elektromos crossoverekre épített versenyszéria is lesz
Ami nagyon megy az utcai autók világában, annak miért ne lenne helye a versenypályán? Valószínűleg ez a gondolat fogalmazódott meg a SuperCharge bajnokság szervezői fejében, amikor kitalálták, hogy elektromos crossoverekkel is legyen egy versenyszéria.
Manapság két őrület alakítja az autóipart olyan keménységgel, hogy még a kád széle is bereped, ha hozzá mérjük az erejét. Az egyik ilyen az emissziós szabályozások által életre keltett és folyamatosan erősített elektromos átállás, a másik pedig természetesen az évek óta megtorpanni sem képes SUV mánia. Na de mi van, ha ez a kettő irányvonal valahol keresztezi egymást? Akkor születik meg a manapság egyre nagyobb számban előforduló elektromos crossover koncepciója, melyre akár különálló versenyszériát is fel lehet húzni. Miért? Mert, ami jól sül el az utcán, az biztos megállja a helyét a versenypályán is!
Na szóval 2022-től lesz egy versenysorozat, mely a beszédes SuperCharge bajnokság nevet viseli majd és technikailag egységes autókkal (karosszériát lehet majd változtatni, vázat és elektronikát nem), egészen pontosan villanyos crossoverekkel püffölik majd egymást a csapatok. Összesen nyolc, fejenként két autóval! A versenyautókat két villanymotor (tengelyenként egy-egy) hajtja majd 660 lóerős összteljesítménnyel, melyek az energiát egy 40 kWh-s akkumulátor csomagból nyerik. Az már tisztázott, hogy az első szezon nyolc versenyből áll majd, melyből három Európában, négy Ázsiában és egy Amerikában lesz megrendezve. A pontos helyszíneket egyelőre titok övezi, ám azt elárulták a szervezők, hogy mindegyik forduló nagyvárosok közelében lesz parkokban, illetve lezárt ipari területeken megrendezve.
A SuperCharge bajnokság egyik szervezője, a Jaguar F1 csapat egykori kereskedelmi igazgatója, Rob Armstrong így kommentálta a fejleményeket: ” Alejandro Agag (a Formula E társalapítója és az Extreme E bajnokság alapítója) és Jean Todt (FIA elnök) remek munkát végzett az elektromos autóversenyzés népszerűsítésében. Erre azért is van szükség, mert rengeteg ország és város tervezi a belsőégésű járművek tiltását az elkövetkező években, a jövő közúti járművein alapuló motorsportok kialakítása iránti igény pedig ezzel együtt egyre égetőbbé válik.” Hozzátette Armstrong még, hogy szerinte csak idő kérdése, hogy az elektromos autóversenyzés népszerűségben letaszítsa a trónról a belsőégésű motorokkal viaskodást, hiszen jelenleg fellendülőben van a villanyos iparág, ami elkerülhetetlenül alakítja majd át a versenypályák világát is.