1000 kilométer egy töltéssel? Az elektromos Hyundai Kona ezt is tudja!
Amióta az elektromos autózás kezd egyre elterjedtebb lenni, egyre inkább az foglalkoztatja az embereket, hogy vajon mikor tudnak végre elfogadható távolságot megtenni ezek az autók egy töltéssel. 1000 kilométer elég lesz? Mert azt a Hyundai Kona tudja, igaz nem utcai körülmények között.
Az elektromos autózásnak jelen pillanatban még két igencsak gyenge pontja van. Az egyik az egy töltéssel megtehető hatótáv, a másik pedig a töltés időtartama. Viszont ha jobban belegondolunk és nincsenek irreális elvárásaink, akkor ebből a kettőből az első azonnal kiesik, hiszen a most érkező elektromos járgányok többsége már átlagosan 600 kilométeres vagy azt meghaladó hatótávval rendelkezik. Persze, papíron.
Na de mi van akkor, ha egy olyan gyártó, mint a Hyundai azt mondja, hogy az ő villanyosa akár 1000 kilométert is elmegy egy kimaxolt akkumulátorral? Akkor jön a német AutoBild és a Dekra, papírral, tollal és mérőeszközökkel!
A srácok ugyanis fogtak három fullra “tankolt” villanyos Konát és egy versenypályán elkezdtek szép komótos városi tempóban körözni. Ezek közül kettő példányban a Hyundai saját emberei ültek, egyben pedig az AutoBild kirendeltsége. Mivel csaknem 35 órán keresztül tartott a körözés ezért voltak pilótacserék is teljes megállással. Így az autók 31 kilométeres óránkénti átlagsebességet értek el, a megtett út pedig mind a három esetben minimálisan ugyan, de 1000 kilométer fölé kúszott.
Az elektromos Kona tehát tudja, persze igencsak kontrollált körülmények között. A kísérletben ugyanis nem volt zavaró forgalom illetve a központi kijelzőt és a légkondit sem kapcsolták be. Mindezek mellett viszont mindegyik autó szigorúan gyári volt, olyan, amit te is megvásárolhatsz a kereskedésekben.