Autós Hírek

A Kiánál elszívtak valamit…

Nem tudni, milyen új szert találtak a koreai gyártónál, de az biztos, hogy a kreativitás olyan magasságaiba emelkedtek, amelyre ritkán van példa manapság.

Először is megújították a logójukat és jelmondatukat, mindezt olyan pazar médiakommunikáció keretén belül, hogy az még a sokat próbált újságírói maszlag-generátort  is csapágyasra hajtotta. Figyeljük csak meg, ez itt az új logó- és jelmondat:

Hivatalos magyarázat 1.:
Az új logót a szimmetria, a ritmus és az emelkedés dinamikája jellemzi, a Kia határozottságának, és a vásárlók iránti elkötelezettségének formai jegyeként.

Ami igazán ráfért már az avíttas, oválba foglalt, tagolt betűk helyett. Hogy a mozgás, ami inspirál-jelszót ki találta ki, az nem tiszta, de elképzelhető, hogy a board-meetingen olyan jól szórakoztak a kétértelmű mondaton, hogy legyintettek: maradjon.

Hivatalos magyarázat 2.:

A Kia új Guinness csúcsra készül: “a legtöbb egyszerre, egy helyen tűzijátékot kilövő, vezető nélküli” drón világrekordját tervezi megdönteni, az új logó bemutatóját kísérő show keretében.

Önök szerint ilyen ötletek mikor jutnak az ember eszébe?

Szóval a Kiánál valami történt, ami komoly változásokat idézett elő, ennek első fecskéje pedig nem más, mint a közkedvelt SUV, a Sportage, melynek ötödik generációját nemrégiben mutatták be. Fura módon az nem derült még ki, hogy a 28 éves történelme alatt egységes – globális – modellként elterjedt típus miért kap mostantól külön európai és a másik-arculatot, de jó eséllyel köze lehet ennek ahhoz, hogy az itteni vásárlók közízlése nem egészen egyezik meg távol-keleti piacéval. Ami talán nem is baj, hiszen ha a végeredmény ilyen lesz, mint amit a képeken látunk, akkor igencsak erős játékos érkezik majd a konszerntárs Tucson és a RAV4 mellé.

A külső merész, zseniálisan ívelt ledes fényszórók elöl, vörös keretbe foglalt Kia-logó hátul, egyedül talán a két öv-váll vonal egysége kusza még így képekről, de várjuk ki a végső válotzatot. A formaterv kapcsán természetesen ismét feltűnik egy remek PR-kifejezés, hiszen „A Sportage megjelenésének hátterében a Kia ‘Egyesült ellentétek’ formafilozófiája áll.”

Egyesült ellentétek, másnak Jin és Jang, de a koreai-kínai ellentét már csak ilyen, ősidőkre nyúlik vissza, így maradunk egyesült ellentétek addig is, amit meg nem érkezik hozzánk a tesztautó.

Hopp, még valami: az a beltér, ezzel az integrált, hatalmas kijelzővel és az oldalára felfutó légrostéllyal azért elég jól néz ki.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button