Flotta

5 ÉV – 5 ÉRV – 5 FLOTTATANÁCS

Lauscher András flottatanácsai aki 5 éve csatlakozott értékesítési menedzserként az EuroFleet csapatához. Később szenior értékesítőként folytatta munkáját, majd idén január 1-jétől ő vette át az értékesítési csapat vezetését. Az elmúlt időszak tapasztalatait felhasználva szeretne megosztani 5 olyan fontos tényezőt, amelyet mindenképpen érdemes megfontolni, hogy a következő években nyugodtan és biztonságosan jussunk célba flottakezelt autónkkal.

 

Az első és legfontosabb flottatanács, hogy Ügyfeleink az EuroFleet-nél alapvetően teljes körű flottaszolgáltatást kapnak és nem autót vásárolnak. A szolgáltatás kapcsán pedig hajlamosak vagyunk arra, hogy nem számoljuk hozzá az így felszabaduló időnket és csökkenő kockázatunkat. Vállalatunk prémium minőségű flottakezelése a kényelem mellett a mindig guruló gépjármű garanciáját biztosítja Ügyfeleink számára. Magyarul nem saját magam oldom meg az autóval járó teendőket, nem nekem kell hívogatni a szervizt, a gumist, nincs semmi teendőm az autóval, csak biztonságosan vezetni és tankolni. Ahogy egy ügyvezető sem szalad le a postára feladni egy levelet, sőt a postai ügyek intézését a legtöbb helyen már szolgáltató kezeli, ugyanez igaz lehet az autók kapcsán is. Összefoglalva: a flottakezelés legnagyobb hozzáadott értéke a biztos elindulás és célba érkezés: mindig útra tudunk kelni, mindig ott van a csereautó, ha lerobban járművünk az EuroFleet intézkedik helyettünk.

második flottatanács, a saját számolgatás összehasonlítása a flottakezelési ajánlattal. Egy-egy új Ügyfél korábbi költségeit összeadva arra jut, hogy az elmúlt 4 évben kevesebbet fizetett az autójáért. Ez akár igaz is lehetne, de a legtöbb esetben egy-két lényeges költséget elfelejtünk hozzászámolni. Például a kiesett hatékony munkaidőt, hogy értéktermelés helyett, épp autómentéssel voltunk elfoglalva. Nota bene az elmúlt 4 év számai, sajnos sosem lesz azonosak a következő 4 év várható költségeivel.

harmadik flottatanács, amikor nem azonos szerződési feltételeket hasonlítunk egymáshoz. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen csomagokat vetünk össze. Hiszen egy “alapcsomag” számszerűleg olcsóbb díjakat mutat, mint egy teljeskörű, de ha részletesen (rejtett)költséget összeadunk, akkor jóval több is lehet a végszámla a vártnál. Ha lehet párhuzamot vonni, ez olyan mikor egy fapados repülővel utazunk, és minden egyes tételt–ülőhely, étel-ital, poggyász, stb. – külön-külön fizettetnek ki velünk.Lehet, jobban jártunk volna egy teljeskörű repülőjeggyel, amiben minden szükséges szolgáltatás alapból benne foglaltatik, előre tisztázott és beárazott feltételek mellett. Itt érdemes arra is figyelni, hogy olyan flottaszolgáltatót válasszunk, amely a saját flottánk kiszolgálását leginkább meg tudja oldani. Ha csak néhány autónk van,akkor nem érdemes mamut szolgáltatót választani, mert bár lehet, hogy egy kicsivel jobb havidíjat tud nekünk mutatni, de a kiszolgálási sorrendben mindig a sor végén leszünk az óriás Ügyfeleik után.

negyedik fontos kérdés maga az autó kiválasztása. Ha már tudjuk milyen autóra van szükségünk, akkor kategórián belül érdemes 2-3 modellre leszűkíteni a lehetőségeket, hiszen hasonló autókra közel azonos bérleti díjakat kapunk. A konkrét autó kiválasztásánál problémát jelenthet az átlagon aluli vagy fölüli extrázás kérdése. Mindkét esetben súlyos extra költséget jelenthetnek a bérleti díjban a használt piaci értékük miatt. A másodlagos piac ugyanis beárazza a felszereltséget is. Kevés extrával csak nehezebben és olcsóbban válik eladhatóvá a jármű, a sok extrának köszönhetőn az értékesítés ugyan gyorsabb lehet, de a drága felszereltséget használt autó esetében már csak minimális felárral tudjuk értékesíteni. Marad az arany középút, így munkavállalónk is nagyobb örömmel ül be szolgálati járművébe, amely minden bizonnyal pozitívan visszaköszön eredményességében is.

Az utolsó, de az árat leginkább befolyásoló tényező a garantált maradványérték fogalma. Ez azért fontos, mert a bérleti díj közel felét az autó értékvesztése teszi ki. Az értékvesztés összegét az autó beszerzési ár és az használt eladási ár különbözete határozza meg. Ebből szempontból nem mindegy, hogy 5 vagy 6 millió forint a maradványérték, hiszen 1 millió forinttal többet vagy kevesebbet fizet az ügyfél a bérleti díjban 4 éven keresztül. Nyilván minél magasabbra helyezzük a maradvány értéket (eladási árat), annál alacsonyabb a havi díj, viszont annál nagyobb a kockázat, hogy az autó ténylegesen fog-e annyit érni. Napjainkban minden flottakezelő a garantált maradványérték fogalmát használja, de sok esetben ehhez apró betűs megjegyzés is társul, és hiába a kedvezőbb havi díj, ha a végén tíz-, vagy akár százezrekben mérhető végelszámolást kapunk. Ezért érdemes olyan partnerrel szerződni, aki a garantált maradványérték összegét szerződésben is hajlandó rögzíteni, nemcsak telefonba „tájékoztató jelleggel” bemondani.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button