Autós Hírek

Magasan a leggyorsabb és legerősebb a Porsche kínálatában az új Taycan Turbo S

A Taycan felfrissítésével a németek tovább erősítették az elektromos modelljüket. Sorozatgyártású Porsche sosem volt még olyan erős, mint a mostani Turbo S kivitel.

 

A Porsche felkészítette az új modellévre az elektromos csapásmérőjét, azaz frissítést kapott a Porsche Taycan. A villanyos német eddig sem volt éppen gyenge szerkezet, de most már abszolút nem lehet panaszuk a vásárlóknak ezen a téren.

Az alap Taycan kivitel 100-as sprint idején sikerült például 0,4 másodpercet faragniuk, így már a belépő modell is 4,5 másodperces időeredményt képes felmutatni. Az igazán nagy durranás azonban a csúcsot képviselő Taycan Turbbo S esetébem figyelhető meg. Felfrissítés után ugyanis az már 952 lóerőt képes leadni, amely 2,3 másodperces 0-100-ra gyorsulást eredményez. Ezzel nem csak a leggyorsabb és legerősebb Taycan kivitelről beszélhetünk, hanem ugyan ez sorozatgyártású Porsche szinten is igaz.

Persze, nem csak a kigyorsítás számít, így a gyáriak sokat dolgoztak a futóművön is. Minden felfrissült Taycan alapból adaptív légrugós futóművet kap, illetve az összkerekes változatokhoz kérhető a Porsche Active Ride rendszer is, mely folyamatosan képes villámgyorsan szintezni az autót a komfort és a stabilitás érdekében, azaz gyors kanyarokban is folyamatos tapadást állít elő az autó súlyának elosztásával a négy kerék között.

Javítottak a gyáriak a rekuperáláson is, mostantól minden lassítással és fékezéssel 30 százalékkal több energiát nyer vissza az autó, az új felniknek pedig a még kedvezőbb légellenállási-tényező kialakításában van fontos szerepe. Mindezek mellett magán a töltésen is dolgoztak a Porsche mérnökei, aminek köszönhetően most már akár 320 kW energiát is képes felvenni az autó és 10-ről 80 százalékra alig 18 perc alatt képes visszatölteni.

Hatótáv tekintetében egyelőre csak a belépő szintű Taycan adatai ismertek. Ebben az esetben a gyári próbák szerint 587 kilométer tehető meg egy töltéssel, ami csaknem 120 kilométerrel több, mint amit frissítés előtt tudott az autó.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button