Autós Hírek

Saját gyűjteményét adta el a McLaren, hogy finanszírozni tudja az Artura fejlesztését

A McLaren legújabb nagy dobása az Artura szupersportkocsi, mely hibrid hajtáslánca ellenére is hű tudott maradni a márka múltjához. A fejlesztés azonban több alkalommal is megakadt, mely a rá szánt büdzsét is felemésztette. Ezért kellett megválnia a gyártónak a Heritage kollekció néhány darabjától.

 

Egy autó lefejlesztése nem csak rengeteg idő, hanem bizony töménytelen mennyiségű pénz is. Ha egy szupersportkocsiról van szó, akkor ez még hatványozottabban igaz. Ezért is igyekeznek a gyártók minden tervet és dátumot a lehető legjobban betartani, ám ez sokszor nem jön össze, ami plusz kiadásokat is jelent.

Így járt a McLaren is, mely az Artura modell premierjét többször is halasztani kényszerült. Az okok között szerepeltek természetesen a Covid lezárások hatásai is, de technikai problémák is felmerültek, amiket orvosolni kellett a kiadás előtt.

A McLaren vezetősége a szokásos negyedéves pénzügyi beszámolón árulta el, hogy ez olyan mértékben megviselte a gyártó költségvetését, hogy drasztikus módszerhez kellett nyúlniuk a tátongó rések betömése miatt.

Egészen pontosan arról van szó, hogy a gyári Heritage kollekciót, azaz a múlt nagy McLaren modelljeit tartalmazó múzeumi tételeket adták el az egyik legnagyobb befektetőjüknek, a Mumtalakat Holdingnak, amiből 123 millió dolláros összeget tudtak elszámolni. Arra nem tért ki a beszámoló, hogy hány történelmi modell cserélt így gazdát, de a kollekcióban voltak egykori neves F1-es verdák és utcai szupersportkocsik is egyaránt.

Na de mekkora is a pénzügyi baj a neves sportkocsi gyártónál a legújabb beszámolók szerint? Annyira, hogy a McLaren jelenleg is nagy tárgyalásokban van a befektetőkkel, hogy segítséget szerezzen. Hivatalosan megerősített adatok szerint potom 250 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el a cég az idei év első kilenc hónapjában.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button