Autós Hírek

Autószalon! Van még jövőd?

Az elmúlt évtizedekben az autós világ meghatározó részét képezték az autószalonok. Nívós, nagy múlttal büszkélkedhet Genf, Frankfurt és Párizs. Most viszont szemmel láthatóan könnyen engedik el bizonyos márkák a szereplést. Egy korszak végén járunk? Akár az is lehet.

 

Amint az autózás kezdett elfogadottá válni a történelem során, szinte azonnal felmerült az igény a széles körű tájékoztatásra is. Érthető, hiszen minél több ember tud egy új járgányról, annál többet lehet eladni belőle. A 19.század elején internet abszolút nem volt és a sajtó is gyerekcipőben járt, így erre nem igazán építhettek a gyártók. Mi a megoldás? Egy olyan szórakoztató elemekkel összekötött kiállítás, ahol bárki megnézheti az autóipari újdonságokat. És így született meg 1898-ban Párizsban az autószalon intézménye, hogy több mint száz éven keresztül a tájékoztatás és az innováció legfontosabb eseménye legyen.

Ezzel Genf, Párizs, Frankfurt és az utóbbi időben Tokió is a legfőbb premierek helyszínévé vált. Nem csak presztízs kérdése lett a jelenlét, hanem a vásárlókkal és a sajtóval való kapcsolattartás legfőbb eszköze is. És akkor beköszöntött az internet korszak…

A kocka fordult, ma már nem igazán törik össze magukat a gyártók egy-egy kitelepülésért. Miért? Mert nagyon drága a helyszínre költözködni, ráadásul az erre fordított összeg kicsi töredékéért olyan online marketing kampányt lehet összerittyenteni, amivel sokkalta több vásárlót azonnal meg lehet szólítani. Mindezek mellett a közösségi oldalak használatával könnyebb megszervezni egy saját, akár VIP szintre emelt rendezvényt is, megszűrt célközönséggel.

Ez azért jó, mert lehetővé teszi, hogy csak azokba az emberekbe fektessen a gyártó pénzt és energiát, akik jó eséllyel később költenek pénzt is. Erre hivatkozik most az Opel, a Peugeot és a Citroen is Genf kapcsán és szintén ez az oka annak, hogy a frankfurti kitelepülést megvétózza az egész Volkswagen csoport. És ezek csak az első bejelentések, az előző évek gyakorlatából kikövetkeztetve lesznek még, akik csatlakoznak a klubba.

Az érem másik oldala sem mutat sokkal szebben, ugyanis az érdeklődők is évről évre fogynak. Míg 2015-ben csaknem 1 millió ember tette tiszteletét a Frankfurti Autószalonon, 2017-ben már csak 810 ezren vették rá magukat a helyszínre utazásra. Tavaly ez a szám 560 ezerre esett vissza, ami alátámasztja azt, hogy alaposan megváltoztak a fogyasztói szokások. Miért is költene valaki messziről látható összegeket arra, hogy utazzon, megtervezze az ott tartózkodását és sorba álljon a kiállítás előtt, ha kényelmesen otthonról bármilyen információt azonnal megszerezhet, vagy ellátogathat egy jóval közelebbi, márkaspecifikus rendezvényre.

Persze, ez egy folyamat, ami már elkezdődött ugyan, de még közel sem fejeződött be. Az autószalonok létjogosultsága kérdésessé vált a jelenlegi formában, ám hogy hova fut ki a dolog, azt még a komolyabb elemzők sem igazán látják.

Címkék
Mutass még

Hasonló tartalmak

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button