Autós Hírek

Kívül nem változott, viszont modernizálást kapott a Kia Stonic

Már három éve van a piacon a Kia Stonic, így mindenképpen megérett egy modellciklus közepi frissítésre. A külsőhöz nem nyúltak a gyáriak, a tartalom viszont modernebb lett.

 

A Kia palettájában immár három éve szerepel a Stonic compact SUV, így bőven a modellciklus közepéről beszélhetünk. Mit jelent ez? Természetesen egy alapos frissítést, már ami a műszaki tartalmat illeti.

Mert hogy a gyáriak a külsőhöz nem nyúltak a mostani beavatkozásnál, hiszen egy aránylag friss formatervről van szó, a Stonic anno elsők között kapta meg a Kia új márkaarculatát. A motorpalettát viszont nem lehetett változtatások nélkül hagyni, hiszen ezen a téren manapság igencsak rohamos fejlődésről (vagy változásokról) beszélhetünk más gyártók esetében is.

Új alternatívaként megjelenik a kínálatban az 1 literes turbós T-GDi benzines motor 48V-os elektromos rendszerrel megtámogatott mild-hibrid változata, mely 100 és 120 lóerős kivitelben válik elérhetővé hatsebességes manuális vagy hétsebességes automata DCT váltóval. Mindezek mellett finomításon ment keresztül a mild-hibrid mentes változat, mely továbbra is a palettán marad, ám az eddigi ötsebességes manuális váltó helyett ez is megkapja az újabb hatsebességes fejlesztést. A belépő szintet az 1,2 literes benzines jelenti 84 lóerős teljesítménnyel.

A belső térben nagyobb érintőképernyőt találhatunk amely több eszközt is képes kezelni Bluetooth csatlakozással, illetve tudja már az UVO Connect elérést is, mellyel például közlekedési információkhoz, üzemanyagárakhoz és időjárás előrejelzéshez juthatunk menet közben is.

A Stonic megkapja a Kia továbbfejlesztett vezetést segítő rendszerét is, melyben specifikációtól függően lehet akár bicikliseket és gyalogosokat is felismerő vészfék asszisztens illetve a sebességkorlátozásokat betartó adaptív tempomat is.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button