Öt csapat is beszállt volna abba a bojkottba, amit a túraautó-világkupa hétvégi zandvoorti fordulóján tervezett több márka a Lynk & Co hétközi helyzetbe hozása miatt. A kínai Geely által fejlesztett autók a hollandiai hétvége előtt pár nappal kaptak segítséget a TCR-autókra érvényes teljesítménykiegyenlítő-rendszerben (BoP) azzal, hogy 2,5 százalékos motorerőt visszakapva újra a teljes engedélyezett motorkapacitás mellett futhattak, cserébe pedig csak 10 kilóval emelték meg az autók súlyát - írta az Index.
 
Ez azt eredményezte, hogy szombaton a négy Lynk & Co fél másodperccel verte a teljes mezőnyt az első időmérőn, ami után szinte minden csapat kiakadt, és közülük többen bojkottal fenyegettek, ha a TCR-autókat felügyelő WSC nem hoz azonnali változtatást.
 
Azt nem tudni, hogy pontosan melyik csapatok vettek volna részt a bojkottban, csak annyit, hogy ha öt csapat nem állt volna rajthoz, akkor a 26 nevezett kocsiból csak 16 lett volna ott a rajtrácson, amit a szervezők mindenképp el akartak kerülni, így a WSC még a szombati futam előtt visszaállította a Zandvoort előtti hétvégén, a Slovakia Ringen érvényes BoP-t.