Indulhatnak a spekulációk: Michelisz Norbert a blogján írt arról, hogy szerinte jön a Volvo, és hogy várhatóan egyből erős is lesz. De vajon miért reagált volna így és ebben a formában egy kémfotóra? Talán ebben a hónapban kiderül. "Kézenfekvő volt a svéd gyártó érdeklődése: a 2011-es teljes éves szereplésük óta minden évben tettek olyan nyilatkozatot, amely szerint szívesen visszatérnének a túraautó-világbajnokságba. Úgy tűnik, ennek eljött az ideje" - írta Michelisz.
 
"Az internetre felkerült kémfotók alapján igencsak előrehaladott állapotban van az autó felkészítése. Egy-két ilyen lesifotó nyilvánvalóan nem elég a mélyebb elemzéshez, de az így is jól látható a felépítésből, hogy ez már egy nagyjából 90-95 százalékos autó. Valahol ott tarthat most a Volvo, ahol a Citroën volt 2013 év végén. Mindez azt jelenti, hogy a svédek már valamikor év elején hozzáláttak az autó tervezéséhez és teszteléséhez." 
 
 
"Ha abból indulunk ki, hogy a Citroën kb. ugyanekkora időtávban fejlesztette azt a C-Elysée-t, amely az első pillanattól kezdve más dimenziót képviselt a WTCC-ben, mint a többi márka, akkor jó esély van rá, hogy a Volvóval is nagyon komolyan kell számolni már az első szezonjukban. Pláne, hogy a szakértelem a korábbi tapasztalataikból adódóan náluk sem lehet kérdéses."
 
"A modell kiválasztása is azt mutatja, hogy a Volvo eredményeket akar felmutatni a WTCC-ben. Amikor egy gyártó csatlakozik egy ilyen sorozathoz, akkor a modell kiválasztásánál általában két érdek ütközik: a marketing és a sportszakmai. A Honda például Európában szerette volna népszerűsíteni a Civicet, ugyanakkor utólag szembetűnő volt a vele párosuló sportszakmai hátrány. Ezekkel a TC1-es autókkal már jelentős sebességet lehet elérni, és minél nagyobb a tempó, annál fontosabbá válik a légellenállás." 
 
"Olyan forma a legideálisabb ehhez, amelynél a homlokfelület a lehető legkisebb és az autó hátsó részén leváló levegő a lehető leghatékonyabban áramlik a hátsó szárny körül. A csapott hátú Civic ebben egyértelmű hátrányban van a sorozat jelenlegi többi márkájával szemben. A Volvónál el tudtam volna képzelni olyan modellt, amely jobban eladható marketingszempontból, ugyanakkor ők az S60-nal a sportszakmai oldalt részesítették előnyben. Ezért is mondom, hogy számolni kell velük."
 
"Árulkodó lesz, hogy hány autóval érkeznek a bajnokságba. Valószínűleg elsőre két vagy három kocsit vetnek majd be. Ha azt vesszük, hogy egy autóban rejlő fejlődési potenciál mindig az első évben a legnagyobb, akkor egy korlátozott büdzsé esetén szerintem logikusabb lenne a kettő, mert annyival már elegendő információt lehet gyűjteni, és a harmadik autó üzemeltetésének költségét a fejlesztésre használhatják. Ugyanakkor ha a Volvónál úgy látják, hogy már az első szezonban futamgyőzelmekért szállhatnak harcba, akkor a három autó indítása a reálisabb. És ezt pont a nemrég bejelentett, a gyártói pontversenyt komolyan befolyásoló csapatidőfutam miatt mondom, amelyen minimum három autó kell a részvételhez."
 
"Csak találgatni tudok, hogy mikorra várható a hivatalos bejelentés a Volvo érkezéséről, de az október szerintem marketingszempontból ideális lehet. Novemberben lesz a következő versenyhétvége, ebben a kisebb uborkaszezonban ők kerülhetnének a figyelem középpontjába, úgyhogy én a következő napokban számítok a hivatalos hírre, pláne úgy, hogy egyre több részlet szivárog ki a nagyközönség elé. Az biztos, hogy az érkezésük jó hatással lesz a WTCC-re, mert a Volvo - nálam legalábbis - mindig inkább a prémiumkategóriát jelentette, így minőséget hozhatnak magukkal, ami a sorozatban érdekelt jelenlegi gyártókra is pozitív hatással lesz."
 
A fentiekhez spekulatív jelleggel hozzátehetjük, hogy az idén hatalmas a csend Michelisszel és a Hondával kapcsolatban. Tavaly a japán futamtól kezdve téma volt, hogy egyezkednek a felek, gyári szerződésről is szó esett, idén látványosan hanyagolva van a téma. Erre megjelenik egy volvós kémfotó, amire Michelisz ekkora terjedelmű írásban reagál. Ebből bármi lehet, főleg, hogy Michelisz már Sanghajban gyári szerződésről beszélt.
 
"Egy autóversenyző bármilyen sorozatban is megy, egy cél lebeg a szeme előtt, hogy egy nap bajnok legyen, és meglátásom szerint ehhez gyári pilótának kell lenni. Úgy gondolom, a tavalyi eredmények és az idén mutatott fejlődés után jó pozícióban vagyok, hogy jövőre már egy gyári szerződésről beszéljünk" - mondta Michelisz Sanghajban, konkrétumok nélkül.