Nicky Catsburg és Michelisz Norbert izgalmas külön csatáját hozta az első időmérő a Slovakia Ringen, végül minimális különbséggel a holland szerezte meg a pole pozíciót a Hyundai magyarja előtt.
 
Bizakodva várta a Hyundai a szlovákiai versenyhétvégét, mert itt lépett életbe a köridők alapján objektíven kiszámított kompenzációs büntetősúlyrendszer, ami kis könnyebbséget jelentett a BoP által az első két fordulóban alaposan visszavetett dél-koreai márkának. 30 kilóval lett könnyebb Michelisz Norberték autója, ami már elegendő volt ahhoz, hogy pozitív érzésekkel vágjanak neki a szlovákiai hétvégének.
 
Az első szabadedzésen a magyar pilóta volt a leggyorsabb, a másodikon pedig a kilencedik helyen végzett, de azt meg a szintén Hyundai-t vezető Nicky Catsburg nyerte meg, tehát úgy tűnt, van valóságalapja a reményeiknek. Michelisz az időmérőt is erősen kezdte, a 2:09.873-as köridejével egyből az élre állt, és még a kvalifikáció kétharmadán túl is ő volt az egyetlen a mezőnyben, aki 2:10 alatti időeredménnyel rendelkezett.
 
Öt perccel a vége előtt Michelisz tovább javatott az idején, ám a 2:09.526-tal mégis visszacsúszott a második helyre, mert pillanatokkal előtte Catsburg egy ennél is jobb kört futott. Hiába volt a magyar pilóta a leggyorsabb az első és a harmadik szektorban is, a holland a középső szakaszban olyan jól teljesített, hogy mindössze 28 ezreddel ugyan, de megelőzte Norbit. Ezután már egyikük sem futott újabb gyors kört, mindenesetre az egyértelműen látszott, hogy ketten kiemelkedtek a mezőnyből, hiszen négy tizedet vertek a harmadik Ma Csing-huára.
 
Michelisz és a Hyundai teljesítménye a második időmérőre is bizakodásra ad okot, amely 16.45-kor kezdődik.