Michelisz Norbert egy harmadik és egy kilencedik helyet szerzett a magyar idő szerint vasárnap hajnali WTCR-futamokon Japánban. Nem úszta meg koccanás nélkül a túraautó-világkupa mezőnye a második, fordított rajtrácsos futam rajtja után, Esteban Guerrieri Hondája kötött ki a sóderágyban rögtön az elején, ezért egy körre érkezett is a biztonsági autó. Guerrieri Mehdi Bennani Volkswagenjével ért össze, mielőtt kicsúszott volna - írta az Index.
 
A negyedik helyről induló Michelisz Norbert megtartotta pozícióját a rajt után, az élen viszont egyből gyors helycsere volt, Rob Huff előzte meg Pepe Oriolát már az első kanyar előtt. A safety car távozása után Michelisz majdnem gondba került, elmért egy kanyart és Aurélien Panis Audija szúrt be mellé kis híján, de nem sokkal később, még a harmadik körben ő használta ki Denis Dupont hibáját, és jött fel a harmadik helyre.
 
Michelisz egyből üldözőbe is vette a Huff, Oriola párost, akiket a hetedik körre utol is ért – illetve inkább csak Oriolát, aki kicsit leszakadt a 2012-es világbajnok Huff mögül –, de újabb előzésre nem volt erő a Cuprához képest 50 kilóval nehezebb Hyundai-ban, de a Slovakia Ring-i futamgyőzelme után így is újra dobogóra állhatott a sima győzelmet arató Huff és Oriola mögött. A mezőnyben a 10. helyről induló Kevin Ceccon jött fel nagyot, ő a hatodik helyen zárt.
 
A főfutamon az élről rajtoló és szombaton győztes Alfa Romeo-pilóta Kevin Ceccon elizgulta a rajtot, és gyorsan visszaesett a negyedik helyre, ahonnan a második körre azért visszanyert két pozíciót, miközben a vezetést Tarquini vette át tőle. Nem sikerült jól a rajt Michelisz Norbertnek sem, aki a 7. helyről a 11. helyig csúszott vissza, de gyorsan visszaküzdötte magát a pontszerző helyekre, de addigra elment mellette Yvan Muller és Esteban Guerrieri is.
 
Az élen ezután nem is jött sok izgalom, a mezőny közepében viszont ádáz csata ment minden pontszerző helyért, főleg a 8-11. helyeken, utóbbit egy időre ismét Michelisz kapta meg, miután Huff egy kisebb lökés után megelőzte.
 
Ceccon nem hagyta annyiban az első helyért menő harcot, és a hetedik kör elején megelőzte Tarquinit, miközben kiderült az is, hogy Ceccon picit kilógott a rajtrácson felfestett helyéről, így 5 másodperc büntetést szedett össze – ekkora előnyt kellett volna kiharcolnia öt kör alatt, de ez nem sikerült neki, így a futamgyőzelem visszaszállt Tarquinire.
 
Közben hátrébb sem csillapodtak a kedélyek, az első vasárnapi futamon kieső Guerrieri tartotta fel a mezőnyt, az argentin mögött a teljes kocsisor összeállt, ami komoly lökdösődéseket eredményezett – ezekben többnyire Michelisz is benne volt a sikán környékén, ami miatt kisebb előrelépés után újra a 11. helyen találta magát.
 
Az utolsó három kör őrült kavarodást hozott: előbb Pepe Oriola kapott áthajtásos büntetést a sikán folyamatos levágása miatt, amivel a hatodik helyét bukta, majd Guerrieri mellett húzott el több pilóta, csak hogy aztán a nagy tülekedésben összeakadjanak a sikánban. Michelisz és Muller is visszaesett, de végül Oriola büntetésével a kilencedik helyen zárt.
 
A futamot Ceccon büntetésével Tarquini nyerte, Ceccont még a peugeot-s Aurélien Comte is megelőzte, így minimális különbséggel ők lettek a dobogósok. A futam után elég sok koccanást vizsgálnak a versenybírók, Michelisz kettőben is érintett, ezek miatt még változhat a sorrend.
 
Szuzukai sikereivel Tarquini 40 pontos előnnyel várja a november 16-18. közötti makaói szezonzárót, az olasznak 291 pontja van, mögötte Yvan Muller jön 251-gyel, majd Thed Björk 238-cal, tőle már csoda kellene a bajnoki címhez. Michelisz 212 ponttal a hetedik, a dobogótól 26 pont választja el. A BRC Racing Team kilencpontos előnnyel átvette a vezetést az YMR előtt, így Michelisznek Makaóban egy feladata lehet majd: bebiztosítani Tarquini és a csapat bajnoki elsőségét.