Michelisz Norbert sokkal pozitívabb hangulatban tért vissza Ázsiába, mint amilyenben október elején, a kínai versenyhétvégék után hazaérkezett. "Amellett, hogy a M1RA-t és Nagy Danit segíteni érkeztem az Európa-kupába Barcelonába, félig-meddig tesztelésre is használtam a pályán töltött időmet" - írta Michelisz a blogján. 
 
"Versenykörülmények között tesztelni nem egyszerű, de mivel a barcelonai és a szuzukai pálya hasonló felépítésű, kihasználtuk a lehetőséget, ami azért is fontos volt, mert a nyár Hyundai-teszt nélkül telt el. Sikerült hasznos információkat gyűjtenünk, amelyek birtokában felkészültebben érkeztem meg Japánba."
 
"Legutóbb 2013-ban fordult elő, hogy olyan későn utaztam ki a japán versenyhétvégére, mint a legtöbb ázsiai helyszínre, hiszen az elmúlt négy évben, amióta igazán szorosra fűződött a Hondával való kapcsolatom, már a versenyt megelőző héten megérkeztem. Most, hogy már a Hyundai pilótája vagyok, és ez hosszú idő után először nem így történt, nincs bennem semmilyen furcsa érzés, csak az, hogy nagyon várom már a hétvégét. Szeretek Japánban versenyezni, az elmúlt öt évben mindig dobogóra álltam itt, és háromszor a futamgyőzelem is összejött, úgyhogy a múltbéli pozitív élményeknek köszönhetően az egyik legjobban várt helyszínem a Hungaroring mellett." 
 
"Bízom benne, hogy a jó szériám folytatódik Japánban, de az erőviszonyok alakulása kulcskérdés lesz ebből a szempontból. Az esélykiegyenlítő-rendszer miatt legutóbb Vuhanban a Hyundai-nak nem volt esélye a jó eredmények elérésére, ami után a büntetősúlyok most hasonlóan alakulnak az előtte lévő fordulóhoz, Ningpóhoz. Ott mindhárom futamot Hyundai-pilóta nyerte, de ebből még nem következik, hogy ez Szuzukában is így lesz, mivel a két pálya jelentősen különbözik egymástól." 
 
"Figyelembe véve az egyes autók erősségeit és gyengeségeit, valamint a büntetősúlyok mértékét, arra számítok, hogy nagyon szoros lesz a mezőny, egyik márkát sem érzem kiemelkedőnek. Emiatt nehéz megtippelni a pontos elvárásaimat, de annyit biztosan tudok, hogy a ponthátrányom csökkentése érdekében a márkatársaim előtt kellene végeznem. Ez az elsődleges célom. Ugyanakkor közben úgy tekintek Szuzukára, mint a M1RA-s vendégszereplésemre Barcelonában: szeretném élvezni a versenyzést az egyik kedvenc pályámon. Ha így lesz, nagy baj már nem lehet!"
 
A WTCR szuzukai hétvégéjének menetrendje (az óraátállítást figyelembe véve)
 
október 26., péntek
 
02.10-02.40 Első szabadedzés
04.25-04.55 Második szabadedzés
06.00-06.30 Első időmérő
08.30-09.30 Második időmérő
 
október 27., szombat
 
07.05-07.30 Első futam (9 kör)
 
október 28., vasárnap
 
03.05-03.30 Második futam (9 kör)
04.30-05.00 Harmadik futam (11 kör)