Bemutatkozott a Renault új fenegyereke, amelyről eddig csak egy képet közöltek, most azonban jött pár grafika is. A legfontosabb, hogy végre kiderültek a legfontosabb adatok, amely alapján elmondható, hogy a World Series by Renault világsorozatban jövőre bemutatkozó új Renault Trophy bajnokság versenyautói elég durvák lettek. A Renault Sport a fejlesztések során végig arra törekedett, hogy az új bajnokság egy jó beurgó kategória legyen a GT, a WEC és a DTM számára, ezért az R.S. 01 képességeit is úgy lőtték be, hogy a sebessége a GT3-as és a DTM autók közé essen. A tervek szerint az autóval nem csak a Renault Trophyn lehet majd indulni, hanem egy endurance kit segítségével a hosszútávú versenyzésre is alkalmas lesz.  Ehhez jó alap, hogy 150 literes tankkal van szerelve. Érdekes kérdés, hogy amennyire ez létrejön, hogyan fogják kiértékelni őket.

Ha csak a számokat nézzük, akkor az R.S. 01 sok paraméterében közelebb áll a DTM kategóriához, de valamiben még jobb is annál. Az utcai Nissan GT-R Nismóból származó 3,8 literes, V6-os, biturbó motorjáról a Renault egyelőre csak annyit árult el, hogy az R.S. 01-ben több mint 500 lovas lesz, de ugyanez az erőforrás ennél sokkal többet tud. (Valószínüleg kicsit vissza lesz fojtva, hogy több idényt kibírjon). Ehhez jön még a több mint 600 Nm-es nyomaték, és az R.S. 01-ről elmondható, hogy erősebb lesz a DTM autóknál. A szénszálas monocoque vázzal rendelkező R.S. 01 tömege (1100 kg) sem lesz több egy DTM autónál, de emellett fontos megemlíteni, hogy hétfokozatú szekvenciális váltó és szénszálas fékek is járnak hozzá. A gyári közleményben a legmeglepőbb adat az, hogy a kasztni ugyanannyi leszorítóerőt termel, mint a WSR 3.5-ös formula autó. 

Érdeklődve várjuk tehát az új bajnokságot, amely a pletykák szerint olcsóbb lesz, mint egy GT3-as autóval lehúzni egy idényt. Ez érthető is lenne a Renault részéről, ugyanis ezeknek az autóknak csak akkor van létjogosultsága a válságtól szenvedő autósportban.