Izgalmas versenyeket hozott az International GT Open hungaroringi állomásának első napja, különösen a GT-sek tettek ki magukért. A versenyzőket reggel vizes pálya fogadta, de az időmérők alatt folyamatosan száradt a pálya, a futamok már kivétel nélkül száraz körülmények között zajlottak.
 
A GT-sek első időmérőjén a dán Mikkel Mac volt a leggyorsabb, Michelisz Norbert hondás csapattársa, Tiago Monteiro negyedik lett, de legjobb BMW-sként zárt. A portugál a rajt után egy pozíciót veszített, majd később még eggyel hátrébb szorult.

-----12.jpg

A gördülő rajtot egyébként vizsgálták, de az érintettek rövid vizsgálódás után megrovással megúszták a formáció felbontását. Mikkel Mac a 70 perces futam felénél esedékes pilótacserékig simán vezetett, majdnem tíz másodperc volt az előnye, a bokszkiállások alatt nem változott az első három sorrendje.
 
Mac társa, a portugál Miguel Ramos magabiztosan haladt a győzelem felé, ám öt perccel a verseny vége előtt összeakadt egy elbambuló lekörözöttel, Johnny Mowlemmel. A Ferrari 488 megpördült, és mire Ramos összeszedte az autót, már csak harmadik volt, itt is ért célba.

-----19620348_1347480708632599_871653568842632616_o.jpg

A győzelem a Giovanni Venturini, Thomas Biagi páros ölébe hullott, másodikként a Valentin Pierburg, Lance D. Arnold duó végzett.
 
A Forma-Renault Európa-kupa első versenye is kaotikusan alakult, a rajt utáni koccanások és kicsúszások miatt azonnal be kellett küldeni a biztonsági autót. Amint a takarítás befejezése után elengedték a mezőnyt, az egyes kanyarban ismét többen ütköztek, így azonnal visszatért a safety car.
 
A 25 perc + 1 körösre tervezett futam hét és fél perccel a vége előtt indult el harmadszor és végleg, ezúttal kalamajka nélkül. Az első sorból indult Daniel Ticktum és Sacha Fenestraz ugyanebben a sorrendben értek célba, harmadikként Neil Verhagent intették le. Verhagen a kilencedik helyről indulva lépett előre a dobogóra, jó érzékkel minden csetepatéból kimaradt.
 
Az Euroformula Open első versenyén a harmadik helyről indult Thiago Vivacqua egy kis lökdösődés után azonnal átvette a vezetést, és egészen a célig megtartotta. A taszigálás után vizsgálták a brazil pilóta szerepét, a csapat vezetőit is meghallgatta a versenyirányítás, de végül megúszta büntetés nélkül.