Daniel Ricciardo a Monacói Nagydíj nagy részét hibás MGU-K-val teljesítette, a motorhiba miatt körönként 2,5 másodpercet veszített. Mivel azonban a helyszín Monte-Carlo volt, az üldözőknek így sem volt esélyük az előzésre, az ausztrál a hibás autóval is simán meg tudta őrizni a pozícióját.
 
"Ha az MGU-K elszáll, az a fékek hőmérsékletére, az üzemanyagra és a gumikra is hatással van" - magyarázta Christian Horner csapatfőnök. "Daniel mégis olyan profin menedzselte ezt az egészet, mintha vasárnapi sétakocsikázáson lenne."
 
Valóban kiváló teljesítmény volt, de Ricciardo helyzetét könnyítette, hogy mivel tiszta levegőben autózhatott, ráadásul lassan, a gumijai nem koptak annyira, mint a koszos levegőben autózó üldözőié. A másodikként célba ért Sebastian Vettel gratulált Ricciardo teljesítményéhez, de sokakhoz hasonlóan ő is megjegyezte, hogy a Red Bull versenyzője Monacón kívül egyetlen más helyszínen sem lett volna képes megőrizni az első helyet egy ilyen hibával.