Sebastian Vettel váratlan élre kerülésétől eltekintve nem volt túl izgalmas az Ausztrál Nagydíj, az élmezőnyben ugyanis senkinek nem volt reális esélye az előzésre. A rajt utáni, illetve az első körben történt helycseréktől eltekintve mindössze öt előzés volt az egész futamon, ami nagyon kevés.
 
Ahogy Max Verstappen képtelen volt megelőzni egy Haast, majd később Fernando Alonsót, ugyanúgy Lewis Hamilton sem boldogult az egyébként gyorsabb autójával Vettel ellen. Pedig az idei futamra három DRS-zónát is kijelöltek, de ez sem segített, az idei autóval egyszerűen képtelenség huzamosabb ideig az elöl haladó nyomában maradni.
 
Ross Brawn sportigazgató szerint a háttérben már dolgoznak azokon a módosításokon, amelyeknek köszönhetően 2021-től gyorsak maradnak az autók, és a kerék a kerék elleni csatákra is alkalmasak lesznek. A fejlesztésekhez számítógépes szimulációkat is bevetnek.